Min bok på ljudbok


 

Nu är Pride slut och jag fick faktiskt tre böcker sålda under hela veckan. Det är jag faktiskt ganska nöjd med ändå. Idag är det så hett ute så jag sitter inne och har hållit på att leta efter ljudboksförlag, för jag vill ha min bok inläst. Är inte särskilt intresserad av att läsa in den själv då jag har en del lässvårigheter, så det skulle inte låta speciellt bra, men jag ser gärna att någon annan läser in den. Det är en bok som handlar om mitt liv och den tar upp starka ämnen som Mobbning, ADHD, Autismliknande tillstånd, läs och skrivsvårigheter i skolan, Alkoholism och missbruk i familjen, att vara gay och komma ut ur garderoben, vistelse på behandlingshem, tio år i samtalsterapi, sträng uppfostran, förluster av olika slag i livet men framför allt förlust av en anhörig, d.v.s min mamma, förlorad inkomst, fas 3 och om hur jag som funktionshindrad ramlade mellanstolarna och hamnade helt utanför i samhället. Den handlar om hur jag har ramlat omkull gång på gång när jag mött den ena motgången efter den andra men också om hur jag hela tiden har rest mig upp igen, tagit nya tag och gått vidare i livet. Jag tror att min bok  kan ge mycket styrka till andra människor som befinner sig i samma sits. Jag vill även nå fram till dem som har dyslexi, är synskadad, är helt blinda eller har något annat handikapp som gör att de har svårt att läsa en vanlig bok. Jag vill nå ut till alla inte bara “Normala” läsare. För mig är det viktigt att nå fram till och få dela min historia till alla slags människor. Men tyvärr är det väldigt svårt att få ljudboksförlag att nappa. Men jag har skrivit till några stycken i alla fall så nu är det bara att vänta och se vad som händer. Ni får hålla tummarna att någon nappar.

//Marie

 

 

Kommentera

