Nytt svar från ett parti!


Igår fick jag ett nytt svar från ett nytt parti. Det var Vänsterpartiet som svarade mig. Det var ingen politiker som svarade utan bara någon på partiets kansli. De svarade så här:

Hej Marie och tack för din berättelse.
Vem som helst kan förstå att du har haft det besvärligt och jobbigt i livet. Det är starkt gjort att skriva en bok och berätta om allt det svåra, gratulerar till den!

Vänsterpartiet anser att samhället måste formas på ett sådant sätt att alla kan medverka i dess utveckling och nå full delaktighet. Kvinnor och män som har funktionsnedsättning utgör givetvis inget undantag i detta avseende. Personer med funktionsnedsättning är medborgare med samma rättigheter och skyldigheter som personer utan funktionsnedsättningar. Men så ser det inte ut i dag. Människor med funktionsnedsättning stängs ute från olika områden bland annat p.g.a. bristande tillgänglighet. Kvinnor med funktionsnedsättning är dubbelt utsatta och osynliggörs alltför ofta. Arbetslösheten är högre och ekonomin sämre för många människor med funktionsnedsättning. Flickor och pojkar med funktionsnedsättning får inte alltid det stöd de behöver för att klara skolan på ett bra sätt. I denna riksdagsmotion kan du ta del av en del av våra förslag när det gäller att öka tillgängligheten på arbetsmarknaden för personer med funktionsnedsättning.

 
Vi önskar dig allt gott!
 
Vänliga hälsningar
Vänsterpartiets kansli
 
Jag har ännu inte kollat in länken jag fick men ska göra det också. För övrigt så skrev jag ett mail igen till Dyslexiföreningen FMLS igår för att tipsa om min bok. Jag hoppas verkligen att alla ställen jag har hört av mig till börjar svara nu när semestrarna tar slut och allt kommer igång igen efter sommaren. har ju skrivit till så många ställen under sommaren angående min bok men inte hört ett ljud från någon mer än att jag typ har fått läskvitton bara.
 
Jag var också i tisdags till bokhandeln i Högdalen och tipsade om min bok och frågade om de kunde ta in den. Tur nog stod en kvinna i kassan som jag och jennie känner så hon skulle prata med sin chef och hon sa även att hon trodde att de kanske kunde ta in några böcker i alla fall. Jag tror inte min bok är så intressant så länge den inte har varit uppmärksam i media. har ju skrivit till lokaltidningarna också några gånger under sommaren, så det är ju bara att vänta och se om de hör av sig också nu efter sommaren.
 
Snart börjar jag skolan igen och min lärare i Engelska har sagt att jag skulle få presentera min bok på skolan i någon sammanhang och berätta om den, men dock inte på engelska i så fall utan på Svenska förstås. Så där kommer den bli uppmärksammad under hösten. Sedan ville ju min dagverksamhet, d.v.s Misa också uppmärksamma min bok men det blir nog inte förrän i oktober då Misa firar något jubileum i Kungsträdgården. Men vi får se vad som händer.
 
Jag har ju haft en annons på Facebook om min bok eller jag marknadsförde min gilla sida där om boken. Den har varit aktiv i omgångar sedan jag släppte boken och jag har fått betala drygt 200 kr i veckan för det. Först hade jag den aktiv i två veckor, sedan hade jag den inaktiv i två veckor och sedan hade jag den aktiv igen under Pride veckan. Just nu är annonseringen inaktiv. Har dock inte tagit bort annonseringen helt utan kan när som helst göra den aktiv igen när jag vill. Men tack vare att jag haft den aktiv så har jag fått väldigt många likes på min sida. 240 st faktiskt. Tyvärr så tror jag inte att så många har köpt eller kommer att köpa min bok och dessvärre så tror jag många gillar sidan utan att vara särskilt intresserad av min boken. Varför man gör så vet jag inte, men jag hoppas de flesta är intresserad av boken i alla fall.
 
I september här kommer jag att få en läges rapport från bokförlaget om hur det har gått med försäljningen och så får jag eventuell utbetalning också. Två veckor efter att jag hade släppt boken så hade jag bara sålt sju böcker. Så jag räknar inte med någon större försäljning faktiskt. Men vi får se, ska bli spännande att se i alla fall.
 
//Marie
 
bild.jpg
Kommentera

