Utdrag ur min bok uppläst av min vän!


10563074_712402305464237_6137082846116762924_n

Här nedan kan ni se och lyssna på ett utdrag ur min bok uppläst av min vän Karin Johannesson. Jag syns på slutet där jag säger några slut ord om min bok, sedan pratar jag egentligen i början också och presenterar min bok, men det klipptes tydligen helt bort.

Igår fick jag svar från ytterligare ett parti. Det var miljöpartiet. Så här svarade de.

”Hej Marie!

Vi ser också stora problem med att människor ramlar mellan stolarna i dagens system. Ingen människa ska behöva uppleva din situation. Det är verkligen något vi vill ändra på. Ett första steg för oss är att slå samman arbetslöshets- och sjukförsäkringen till ett och se till att ingen ramlar däremellan. Vi vill också se till att ersättningen höjs och att ingen människa som är sjuk utförsäkras. istället för Fas 3 vill vi skapa jobb inom välfärden anpassade efter människors prestationsförmåga. Då kan människor få arbeta efter sina egna villkor, sås om du beskriver!

Du kan läsa mer om vår generella politik för arbetstrygghet här: http://www.mp.se/politik/arbetslivstrygghet
Du kan också läsa mer om hur vi vill lägga ner Fas 3 här: http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Forslag/Motioner/Avveckling-av-fas-3-till-forma_H102A293/?text=true 

Vänliga hälsningar

Elin Hylander
_______________________
MILJÖPARTIET DE GRÖNA
 
Nu är det bara Socialdemokraterna kvar som inte har svarat, så jag får väl se om de svarar också.
 
Igår gick jag med i två grupper på Facebook som handlar om Psykisk ohälsa och där tipsade jag om min bok och den blev rätt populär i dessa grupper folk ville köpa den, vilket jag förstod att den skulle bli och att folk skulle vilja. Därför jag gick med i grupperna. Tror min bok kan vara till mycket hjälp och stöd för andra som varit eller är i samma sits som jag. I alla fall så hoppas jag det.
 
//Marie
Kommentera

