Besökt min föredetta praktik i Årsta


Idag har jag varit och besökt min gamla praktikplats i Årsta. Jag träffade två gamla kollegor och några av mina fina gamla tanter där. Det är ju en dagverksamhet för pensionärer över 65 år. Jag åkte dit för att lämna min bok till en av mina kollegor som även har blivit en god vän. Vi fungerade så bra tillsammans och hade så trevligt ihop under de två åren jag var där så hon blev en vän för evigt. Så klart blev hon glad för min bok. Jag passade även på att lämna en bunt med flygblad också så att folk som vet vem jag är där kan få veta att min bok finns nu att köpa. De vet ju att jag slutade för att jag skulle skriva färdigt min bok bland annat. Nu är den ju släppt. Jag föreslog min vän att jag skulle komma dit någon dag och berätta om boken och kanske läsa ett utdrag ur den för folk. Hon skulle prata med sin kollega när hon kommer tillbaka från semestern om det. Själv går hon två veckor på semester från och med nästa vecka så detta blir nog inte aktuellt förrän senare i höst om det blir något. Men det vore kul att få göra det. 🙂 Får väl se om jag hör något.

Om det är någon som vill att jag kommer till någon förening eller företag och presenterar min bok och läser ett utdrag ur den så är det bara att höra av sig med en förfrågan. Man kan då skicka mig ett mail på marie_m@comhem.se Måste veta ganska långt innan så jag kan beställa hem mer böcker från bokförlaget som jag kan ta med mig i så fall. Får inge böcker själv gratis tyvärr, utan jag måste köpa in böcker själv då till ett billigare pris så det är därför jag inte så jätte gärna ger bort böcker helt gratis förutom till de få speciellt utvalda människorna i mitt liv som funnits med länge och som betyder väldigt mycket för mig.

Som sagt till er som redan läst min bok, gillar ni den så sprid gärna ut till folk ni känner att den finns och vart man kan köpa den. Jag behöver verkligen hjälp med det, att sprida och rekommendera. Eftersom jag inte är någon känd offentlig person så drar inte mitt namn till sig folk. Är det något som drar folk så är det i så fall innehållet och alla ämnen som boken tar upp om man når fram till rätt personer förstås. Gäller bara att hitta rätt människor och jag har gjort vad jag kan sedan jag släppte boken. Nu är det bara att ha tålamod och vänta och se vad som händer.

//Marie

010

Kommentera

