En bok, en författare.


Igår satt jag och zappade kanaler. Då jag kom till Kunskapskanalen så var det programmet ”En bok, en författare” som sändes precis. Då slog det mig undrar hur man kommer med i det programmet med en bok. Jag googlade på Internet och hittade programmets hemsida. Det är ju UR TV som sänder programmet på Kunskapskanalen. jag mailade och frågade hur jag skulle göra om man släppt en bok och vill vara med. Fick svar idag från kundtjänst på Ur och en mail adress jag kunde maila information om min bok så skulle de vidarebefordra mitt mail till redaktionen. Jag skickade informationen jag brukade och så bifogade jag en bild på mig och boken plus att jag skickade med en digital version av boken på PDF. Så nu får vi se vad som händer. Vem vet jag kanske får vara med i tv och berätta om jag har riktigt tur. Skulle det vara så behöver man inte ha Kunskapskanalen utan man kommer i så fall kunna se den på hemsida. Men jag ska inte ha för stora förhoppningar.

jag mailade också till en gratis tidning som heter Habilitering.nu som jag gratis prenumererar på och tipsade om min bok. Får se om det vill skriva något. Fick även höra igår att kanske får jag vara med i Autism tidningen Ögonblick också men de skriver vara en lite notis i så fall men det är bättre än inget.

Idag har jag träffat två vänner som har fått min bok och jag hoppas de uppskattar den. På tisdag ska min pappa få en bok och på onsdag ska jag träffa ytterligare en god vän som ska få den. Sedan har alla speciellt utvalda personer fått min bok. (Y) 😀

//Marie

Kommentera

