Min blogg


Till er som läser min blogg. Jag vill att ni inte ska bli orolig om jag inte har bloggat på några dagar. Det betyder inte att jag har slutat att blogga, utan att jag inte haft något speciellt att blogga om angående boken. Denna blogg ska ju handla specifikt om min bok, så ibland har jag inget att berätta om. Ska försöka vid de tillfällena att berätta något ur boken, något som har med mitt liv att göra. Det har ju också med boken att göra tycker jag. Kanske lägger in något utdrag ur boken men det är inget jag kommer göra ofta för jag vill ju inte avslöja hela boken i bloggen. Då köper ju ingen den liksom. Jag kommer alltså inte sluta blogga för jag älkar ju att skriva. Får se bara hur länge det går att hålla sig till enbart min bok bara.

I veckan ska jag träffa min pappa som ska få min bok. Träffar inte honom så ofta och det känns lite pirrigt att ge den till honom. han kommer nämligen inte bli så glad antar jag när han läser den och kanske till och med säga upp bekantskapen med mig. Vi har inte så jättebra relation och det har vi aldrig någonsin haft. Nu har ju inte jag smutskastat honom direkt i boken men jag har skrivit om hur han har varit mot mig under min uppväxt och om hur jag upplevt det. Han borde ju veta hur han varit så jag tycker inte det borde bli någon större överraskning för honom egentligen men vi får se vad som händer.

På onsdag ska jag träffa en god vän som ska få min bok och efter det, så har alla speciellt utvalda fått min bok. Känns jättebra! Jag ska också beställa hem några fler ex så att jag har hemma om någon vill köpa boken direkt från mig eller om jag måste ge bort böcker för eventuella recensioner. jag vill ju egentligen inte ha den recenserad. Känns lite olustigt att någon annan ska sitta och recensera mitt liv. Jag kan ju i och för sig skicka digitala böcker till dem också men jag vill ändå ha några ex liggande hemma.

Jag kan också tala om att jag har redan börjat fundera, men bara fundera på en uppföljare av min bok men har inte bestämt mig för vad jag ska skriva om eller vad den ska handla om.  Men den kommer nog också handla om mig, fast jag kommer nog bara rikta in mig på några få specifika ämnen i så fall tror jag. Detta är bara tanker och funderingar som finns i mitt huvud än så länge så vi får se hur det blir det.

Snart, inte nu i veckan som kommer utan nästa börjar jag studera igen, läser engelska och det är ytterligare en orsak till att jag kanske inte kommer blogga lika ofta som jag gjort på sistone, men jag kommer försöka göra det några gånger i veckan i alla fall ändå. Ni som prenumerera på min blogg får den ju hem till er mail box så ni märker ju när jag skrivit ny blogg. Jag tipsar ju på Facebook också när jag skrivit ett nytt inlägg varje gång. Är så tacksam för alla er som följer bloggen. Det tar jag som att ni uppskattar och tycker om det jag skriver. Jag älskar ju att skriva så det är ett mycket bra betyg. Tack för att ni finns! ❤

//Marie

 

Kommentera

