Känner mig mig ledsen och nedstämd!


Känner mig så ledsen och nedstämd i kväll. Trots att jag förstod vilken reaktion jag skulle få så var jag ändå inte beredd på när den skulle komma. Blev faktiskt lite chockad i morse. Mitt förra blogginlägg skrev jag i chock. Blev ganska slarvigt med mycket stavfel. Jag skulle vilja gråta egentligen men jag vet inte om min pappa är värd några tårar och ingenting blir ju bättre för att jag gör det. Känns bara fånigt. Jag hoppas det kommer kännas bättre i morgon för då ska jag till Misa först på morgonen och sedan på eftermiddagen börjar jag på Friskvården i skolan. Kommer ha fem timmar där emellan så jag åker nog hem ett tag. Nästa vecka börjar jag med engelska. Som det känns nu har jag verkligen ingen lust. Skulle bara vilja vara hemma hela dagen i morgon och göra absolut  ingenting. Orkar inte med några måsten känner jag. Men kan inte göra så tyvärr. Visst kan jag ringa mig sjuk men det verkar ju dumt att göra när man inte är det. Får hoppas på att det känns bättre när jag sovit annars får jag hoppas på att jag är sjuk på riktigt när jag vaknar.

Vet ni en sak, jag skrev ju i ett tidigare mail om mina förluster i livet och jag trodde faktiskt att min nästa framtida förlust i livet skulle bli min älskade katt Spookie som är 14 år gammal, men så blev det ju inte. Min nästa förlust blev min pappa. Fast egentligen förlorar jag inte så mycket bara det lilla pappa jag hade i honom och det var inte mycket. Men av någon anledning var jag väldigt rädd om det fast jag inte borde det. Egentligen borde jag själv ha brutit med honom för länge sedan om jag ska vara ärlig. Det är svårt när man trots allt ändå är pappas flicka. Sedan har jag ju ingen mamma längre då hon dog för drygt fem år sedan i lungsjukdomen KOL. Det är några stycken under dagen som skrivit och sagt att jag är modig som släppt en bok, men ärligt talat måste jag säga att det är verkligen inte så lätt att vara modig, men jag försöker. Jag är stolt över min bok och ångrar inte ett dugg att jag släppte den.

//Marie

Kommentera

