Nu händer det lite saker


Igår satt jag och mailade till fyra olika lättlästa nyhetstidningar för att fråga om de vill skriva om min bok. Självklart så fick de en gratis digital version av min bok. Jag mailade också till Centrum för lättläst för att tipsa om att min bok finns och sa även till dem att den faktiskt är ganska lättläst då jag har väldigt dåligt ordförråd och använder inte några svår ord. Sedan är väl inte mina meningsbyggnader så lättlästa alltid kanske men det får dom märka själva i så fall. Tycker ändå min bok är lättläst eller vad säger ni som har läst boken redan?

Idag anmälde jag mig till Kreakativ utställning i Kungsträdgården som Misa anordnar mellan 9-12 oktober. Där får jag chans att visa upp boken och vad jag åstadkommit. Ska bli så roligt och jag hoppas jag kommer med. Får vänta och se vad som händer. Sedan går jag ju och väntar på att andra ställen ska höra av sig och på onsdag ska jag ju förbi Dyslexiförbundet FMLS och sälja en bok till dem.

Idag fick jag mina nya böcker som jag beställt från bokförlaget. Hade bara beställt fyra stycken, sedan har jag några gamla kvar. Jag beställer bara några få i taget då jag inte har råd med fler trots att jag ändå får köpa dem billigare än andra. Sedan måste jag alltid beställa antal böcker som är delbart med fyra, men varför förstår jag inte riktigt men jag antar att det har med tryckningen att göra. Så jag måste beställa antingen fyra, åtta, tolv eller 16 st o.s.v. Denna gång blev det bara fyra stycken.

Nu ska jag göra mig i ordning för att åka på bassängträning. Så jag avslutar bloggen här för idag.

//Marie

10468367_10152518268052520_7884377045136746062_n

Kommentera

