Min bok på biblioteket


Vill bara berätta att min bok finns att låna på Stockholms Stadsbibliotek men de har problem att få den synlig i katalogen på hemsida. Men det finns ett ex på stora stadsbiblioteket mellan Odenplan och Rådmansgatan och ett ex på Farsta bibliotek. Man kan gå till biblioteket och be de bakom disken söka upp den åt en om man vill låna boken. Om den inte finns inne kan man reservera den och säga att man vill hämta den på biblioteket där man bor. Man får mail när den finns att hämta. Om det är flera som står i kö på boken så får man ha den i 14 dagar. De på biblioteket jobbar på att få den synlig i bibliotekskatalogen eller hemsidan men det verkar ta en väldig tid. Men jag har varit på dem då och då. Detta är i alla fall ett alternativ för er som har dåligt med pengar och inte har råd att köpa min bok, men ändå vill läsa den. Men det tar förstås lite tid då. Ni som inte bor i Stockholm kan göra inköpsförslag på era bibliotek på deras hemsidor så tar de säkert in boken åt er så ni kan låna den. Om man inte kan göra det på ert biblioteks hemsida, så kan man säkert gå till biblioteket och lämna ett inköpsförslag.

Annars så är jag bättre nu, åkte på bihåleinflammation, men jag är inte bra. Tar det lugnt hemma i sängen. Tredje dagen jag legat i sängen nu. I morgon ska jag försöka vara uppe mer, jag ska klä på mig myskläder i stället för att gå i pyjamasen hela dagen. Så kan jag ligga i soffan i stället för i sängen. Min Jennie har också blivit sjuk nu, så hon stannar hemma från jobbet resten av veckan tror jag.

10703922_10152697374187520_8400101798928591170_n

//Marie

Kommentera

