Helgen på uställningen InsideOutside på galleri So Stockholm i Kungsträdgården.


Jag bloggar nu om helgen på utställningen trots att det är en dag kvar. Det har varit roligt att få vara med i utställningen InsideOutside på galleri So Stockholm. Det är alltså Misa min dagliga verksamhet som anordnar utställningen för att det fyller 20 år detta år. Utställningen har varat mellan 9-12 oktober. Har dock en dag kvar och det är i morgon söndag. Helgen har varit okej, trots att det var väldigt mycket folk första dagen då det var vernissage. Jag har ett eget bord där jag har lagt mina flygblad, faktapapper och där det ligger blädder ex av min bok ”Mitt liv som unik” och min diktbok ”Känslor i natten” Jag har min dikt ”Att släppa en bok” uppsatt på fönstret plus en affisch i A3 format. Det sitter fast fyra affischer på framsidan av bordet. Bilder kommer längre ner på allt jag berättar om och på mig själv. Jag har faktiskt efter tre dagar sålt alla mina fem ex av boken. Första kvällen sålde jag två, andra dagen sålde jag en och tredje dagen två stycken. Nu har jag ingen kvar till i morgon men det kan jag inte göra något åt tyvärr. Det finns ju andra alternativ att köpa boken på och man kan även låna den på biblioteket om man vill läsa den, men inte har råd att köpa den. Har träffat mycket folk och det är väldigt roligt att få visa upp boken och mig själv som författare.

Första kvällen var det en tidning där som heter LVB LSS Världen. Fotografen tog många bilder på mig så vi får se vad som händer. Mejlade tidningen i morse och frågade vad de tänker göra med bilderna och meddelade att de gärna får intervjua mig om boken om de vill. Får nog inget svar förrän till veckan skulle jag tro.

Igår när jag gick hem från galleriet så tappade jag mitt halsband på något sätt. I alla fall hängde det inte kvar om halsen när jag kom hem. Det var en 40 års present som jag fått av Jennie min sambo. Det var köpt på Stadsmissionen till förmån för nyckelbarn och var ganska dyrt. Halssmycket ser ut som en liten nyckel. hade ett halssmycke till på samma kedja. det var en liten bergskristall inlindad i silvertråd som jag hade köpt på Naturhistoriska Riksmuseet. Jag hade inte tappat halsbandet i galleriet heller, så det måste ha hänt på vägen hem. Det är bara att hoppas på att det har hamnat i rätta händer och att upphittaren har lämnat in det någonstans typ polisen eller på hittegods om jag tappat det i tunnelbanan. Har anmält det till polisen i alla fall.

Jag har i alla fall fått lite besök till Galleriet. Jennie har varit där min sambo, även min lillebror och min svägerska, sedan har en nära vän varit där och en kompis. I morgon kommer några fler kompisar att titta in. Kul med lite respons från folk genom att de kommer, folk som man känner alltså. Bara en kompis som köpt boken resten har varit okända människor.

På försäljningen har jag tjänat in 136 kr totalt förutom att jag också har fått tillbaka det jag lagt ut när jag köpte böckerna från bokförlaget plus frakten förstås. Känns lite synd att jag inte har några böcker kvar till i morgon för jag hade kanske sålt ett par till då. Jag vågade inte lägga ut för fler eftersom jag inte visste om det överhuvudtaget skulle gå åt några. Jag ville ju inte förlora på det och därför tog  jag det säkra före det osäkra och beställde bara fyra och så hade jag en hemma kvar redan så jag hade fem stycken med mig. Hoppas folk inte tycker det känns besvärligt att behöva beställa den på Internet. Man kan ju gå till bokhandeln och be dem beställa hem den också eller så kan man beställa den via mig om man vill ha den signerad. Man kan också låna den på biblioteket om man vill.

Jag hoppas det blir en bra sista dag i morgon söndag. Nu kommer det lite bilder.

//Marie

025

024

022

017

 

014

013

10415616_1494346427483079_3299997293768840971_n

10426785_1494346404149748_8333830101073246522_n

010

 

Kommentera

