Känns lite bättre idag och lite stolt är jag trots allt!


Idag känns det lite bättre och visst är jag egentligen väldigt stolt över min bok, men ibland är det inte lätt att vara det när folk blir irriterade över att man visa upp något man själv har gjort och är stolt över det och tycker att man själv är bra. Folk tycker man skryter och är självisk då. Sådan där kallas för skadeglädjare tror jag. Jag vet ju vad sådant beror på och varför folk gör så, de är avundsjuka. Sedan tycker jag inte att folk ska yttra sig något egentligen innan de läst boken men det är min åsikt. Dessutom ska man heller inte yttra sig något om en person de inte känner. Det här handlar ju om folk som jag inte känner det minsta som är elaka i grupper på Facebook och som stör sig på att jag tipsar om min bok helt enkelt. Igår kändes det som om jag ville lägga ner min blogg, min gilla sida på Facebook och kasta mina ex jag har här hemma, för jag tänkte ju mindre folk ser och får veta om boken ju färre slipper störa sig på den och mig. Men det var bara en känsla igår. Känns bättre idag och jag kommer inte göra något dumt. Men kommer nog bli lite försiktigare med att tipsa om boken i fortsättningen tror jag. Men då blir det svårare att nå fram till folk med den. Man kan ju liksom inte tipsa om något utan att göra reklam för det. Folk kan ju heller inte läsa något de inte är medvetna om att det finns. Jag kanske helt enkelt måste ändra taktik bara eller något jag vet inte riktigt.

Vet faktiskt inte varför jag börjar tvivla lite på mig själv just nu och min bok. Kanske hör det till när man gör sådant här, att det kommer perioder då man tvivlar på det man gjort. Vad gör man åt det? Kan man göra något? Har ni någonsin hamnat i en sådan situation och hur har nig gjort då? Tacksam för svar, men inget tvång.

//Marie

Kommentera

