Sammanfattning av mitt år 2014


Idag har jag suttit på Facebook och gått igenom mitt år 2014. Kollat alla inlägg under 2014. Nu ska jag sätta ihop en kort sammanfattning. Jag har varit med om mycket positiva saker under 2014. Jag och Jennie har besökt en hel del musikaler som bland annat Sweeney Todd, Evita, Livet är en Schlager, Flashdance och Chicago. Jag har bakat en hel del under året och då mest bröd, Jag och Jennie har varit en heldag i Norrköping och sett bland annat Harry Potter utställningen. Jag var i början av året på en massa SPA behandlingar som en massagebehandlingar och gick på en del upplevelser som Afternoon Tea och Floating, som jag fick i 40 års present. Varit på flera olika typer av mässor, både på Kista och Stockholmsmässan. Det största som har hänt i år, var i somras då jag släppte min självbiografi. Det bästa jag någonsin har åstadkommit i mitt liv. Jag vann presentkort på 1000 kr på NK och biljetter till Björn Skifts konsert. Jag och Jennie har varit på Stockholms Pride i somras. Under hösten började jag med ADHD medicinen Ritalin och så hittade jag 500 kr på marken för ett par dagar sedan. Detta var de största höjdpunkterna under detta år.

Tycker att jag haft ett ganska bra år ändå, men året har inte bara varit positivt för mig. Dessvärre har jag varit en hel del sjuk med diverse förkylningar och då framför allt i luftvägarna, jag har haft en hel del smärta i kroppen på olika ställen som både i ryggen och i knäna. Jag lyckades tappa mitt halsband jag fick av Jennie i 40 års present. Jag har varit på två begravningar, den ena var Jennies mormor och den andra min plast morbror eller han var en ingift morbror när jag var barn innan han skiljde sig från min moster. Men för mig var han alltid bara min snälla morbror. Jag ramlade ganska illa i höstas då jag trampade snett och var mörbultad och blåslagen i en hel vecka efteråt. Jennie ramlade illa under ett besök i Globen då hon halkade på snorhal Slush och höll på att rulla ner för hela läktaren. Sedan när vi skulle utnyttja vår kompensation för det i våras så fastnade vi en halvtimme i SkyView och blev skräckslagna för den efter det. Slutade i alla fall bra då Jennie senare fick gå på Lady Gaga. Jag förlorade min pappa då jag släppte min bok då han bröt upp med mig för gott. Året slutade med att jag en vecka innan jul förlorade min älskade gamla katt Spookie då hon blev så svårt sjuk att jag blev tvungen att avliva henne.

Vi avslutade året med att köpa oss biljetter till Pride 2015.

Det var år 2014, nu hoppas jag att jag får ett ännu bättre 2015. Visst är det skönt att bara lägga det gamla året bakom sig och ta emot det nya året med öppen famn. Bara försöka göra det bästa av året genom att ta det som det kommer med en skräckblandad förtjusning. Man vet ju inte vad som kommer hända så det känns väldigt spännande och se vad som kommer hända. Hoppas att ni får ett fantastiskt 2015. Ska ni ge några löften? Jag har redan lovat mig själv att jag ska ta mod till mig och gå till tandläkaren. Har tandläkarskräck. Hittat ett ställe som hjälper folk med tandläkarskräck. Ska även försöka köpa terminskort på badhuset så jag kan gå och vattengympa. Jag lovar också mig själv att under 2015 ska jag banne mig se till att jag får en diagnos på mina kroppsliga besvär. ;P Brukar inte lova saker då jag inte är så bra på att hålla dem men detta ska jag försöka hålla.

Gott Nytt År!

//Marie

Fyrverkeri

Kommentera

