Min Pappa, min katt Spookie och min utställning!


Ni vet ju sedan förut att min pappa bröt upp bekantskapen med mig när jag släppte min bok och när han hade läst den. Det berättade jag ju för dig när vi senast sågs. Jag fick ett mail av honom där han tydligt gjorde klart för mig att han inte vill ha mer med mig att göra. Han skev att han inte skulle svara på varken brev, sms eller mail från mig, jag skulle aldrig mer få träffa honom och aldrig mer få höra hans röst. Har fortfarande inte hört ett ljud från honom. Läs min bok, ”Mitt liv som unik” om ni vill veta mer om varför han bröt.

10468367_10152518268052520_7884377045136746062_n

Detta mail gjorde att jag fick liksom aldrig chansen att förklara mig, det jag har skrivit och min bok. Därför så har jag suttit och skrivit ett brev till honom. Han hatar verkligen när jag skriver brev, han vill verkligen inte ha mina brev. men jag har skrivit ett ändå. Ett brev jag aldrig kommer att visa honom, ett brev han aldrig kommer få läsa eller ta del av. Skrev brevet mest för min egen skull och det känns bra att jag har gjort det.

Jag vet inte om jag skulle verkligen våga visa det för honom heller även om jag tror det skulle vara bra framför allt för min skull. Men hur bra det skulle vara för övrigt vet jag faktiskt inte. Jag kanske skulle göra det hela bara ännu värre än det redan är om han läste det eller så kanske det skulle vara bra för honom också. Hur som helst behöver jag ju inte hålla på att spekulera i om det skulle vara bra eller dåligt, eftersom han aldrig kommer få läsa det.

Jag har valt ut två nära vänner som får läsa brevet för jag känner att jag behöver visa upp det för någon. Min bror har läst brevet och min Jennie har läst det, innan jag redigerade och uppdaterade det, men nu behöver jag visa det för någon mer utomstående som förstår och som själva inte har så bra relation till sina fäder eller har någon direkt kontakt med dem. Jag har skickat brevet till dessa tv personer. Inte för att jag vill ha synpunkter på det utan bara för att jag behöver visa upp det. Jag hoppas att de två kommer läsa det. Får se vad som händer.

marie-bok-perspective-adjusted-sizes32.jpg

Drömde om min katt Spookie häromnatten. Hon var tillbaka som inget hade hänt innan jul. Allt som hände var bara ett stort misstag. Hon var så där mjuk och go som hon brukade vara, så var hon en sådär lagom tjock katt i sina bästa år. Jag kramade henne som jag brukade och hon spann högt. Matte saknar dig så min kära vän! Tack för alla underbara år jag fick med dig!

0040

Glöm inte bort om du råkar ha vägarna till Högdalen att gå in på biblioteket och kolla in min utställning där. Utställningen finns kvar till och med 8 februari. Så ännu finns det chans att se den. Utställningen är öppen under bibliotekets öppettider. Montern sitter i trapphuset till biblioteket som du hittar direkt till höger när du kommer ut genom dörrarna från tunnelbanan och när du kommer in i trapphuset har du väggmontern direkt till vänster. Välkommen!

013

//Marie

Kommentera

