Lugna favoriter och skönhetstips!


I morse lyssnade jag på Lugna favoriter på vägen till skolan. De ville man skulle ringa in och lämna sina bästa skönhetstips. Så länge man inte är vän med sin insida så spelar det ingen roll hur mycket man försöker piffa upp sig eller lägger ner kraft, möda, energi och pengar på att se bra ut på utsidan. Många tror att de mår bättre på insida av att göra sig fin på utsidan. Det gör du säkert för stunden men så länge du inte tycker att du är fin på insidan så kommer du heller aldrig bli helt nöjd med utsidan.

Jag tror att om du tycker om dig själv på insidan så lyser det rakt igenom dig och då spelar det ingen större roll hur du ser ut på utsidan längre, eftersom då känner du dig fin ändå. Skönheten sitter inte utanpå dig utan den finns inombords. Delar av detta sa jag på Lugna Favoriter. Tog en rövare och ringde på vägen till skolan och kom fram till studion Var lite kul och jag hoppas mitt budskap nådde fram.

Kom ihåg att den bästa vägen till ett välmående börjar alltid hos dig själv. 😀

//Marie

Kommentera

