Sju, sjukare, sjukast!


Måste skriv av mig lite. Nu har både jag och min sambo legat sjuka i två veckor. Fast jag ligger tre dagar efter. Börjar bli så sjukt trött på detta nu. Blir ju inte bättre. Har haft och har fortfarande delvis igen slemmade luftvägar, världens hosta, snutit mängder med snor, gult snor, har haft och har fortfarande ont i bihålorna och haft feber och huvudvärk om vart annat. Nu är jag så svag att jag knappt orkar vara uppe ur sängen. Jennie är lika dålig hon, men hon har ju astman också. Hon är också varit tjock i luftvägarna, hostar som en galning, har börjat nu först att snyta gult snor och fått ont i halsen som fått vita prickar, vilket ingen av oss haft på hela tiden och så har hon fått ont i bihålorna hon med. Även hon är svag och orkar inte speciellt mycket. Ingen av oss verkar bli bättre och det börjar bli så himla jobbigt. Jennie har kontaktat sin läkare hon var till i början av förkylningen då hon hade så tungt att andas. Hon måste få läkarutlåtande nu och sjukskrivning. Hoppas hon får träffa läkaren i början av veckan. Jag börjar misstänka att både jag och Jennie har åkt på bihåleinflammation och kanske behöver penicillin för att kunna bli friska. Antagligen kanske vi hamnat i en ond cirkel där vi håller på att smitta ner varandra hela tiden, vilket gör att vi aldrig blir bättre men jag vet inte.

Det är bara så tråkigt att ligga hemma hela tiden. Var ute på försök igår för att göra några ärenden, men trodde jag skulle dö. Höll på att hosta ihjäl mig och blev fullständigt slutkörd av det. Orkade bara ligga till sängs resten av eftermiddagen och kvällen igår efter det. Var för tidigt att gå ut.

Orkar inte göra något här hemma heller. Behöver städas här, bytas rent i sängen, diska och plockas men ingen orkar göra något, vilket gör att det blir bara skitigare och skitigare här hela tiden. Orkar knappt laga mat ens. Känns inget kul alls. Nätt och jämt att man orkar hålla sig själv ren.

Känner att nu får det faaan räcka alltså.

Den onsdag den 11 mars ska jag tillbaka till tandläkaren för att bli sövd och dr ut mina två visdomständer och laga alla mina hål och gamla lagningar. Då måste jag vara frisk. Men efter det kommer jag bli hemma flera dagar antar jag eftersom jag kommer ha ont, bli blå och svullen. Kommer inte kunna äta så mycket mer än flytande de första dagarna efter. Kommer gå bort flera skoldagar då. Varit borta två gånger från skolan nu och lär bli en gång till denna vecka då på tisdag. På torsdag har vi fått ledigt. Så kommer minst en dag gå bort veckan efter det också, då jag nog inte är så pigg dagen efter jag blivit sövd. Så då blir det ännu fler ligga hemma dagar.

Nu ska jag gå ut i köket och stoppa i mig något i magen. Kanske får lite mer energi av det, sedan ska jag lägga mig i soffan och glo på en film, för det är de enda jag orkar med att göra förutom att läsa.

/Marie

11026056_10153115574762520_1500943907671449587_n

PS: Håller på att få en stor norrbagge i pannan ser jag eller är det en svenne eller en finne?

 

 

Kommentera

