Inte min dag idag!


Idag har det verkligen inte varit min dag. Det började redan i morse, då jag vaknade och hade iofs sovit i ett streck ända till 7.30 utan att vakna i mellan. Men när jag vaknade så kom jag direkt ihåg en tradera auktion jag hade bjudit på som jag under flera veckor tid i två omgångar bevakat varje dag genom att gå in och titta på den och se så att ingen hade bjudit på den. Missade den under första omgången den låg uppe och då bjöd ingen på den. Så säljaren la upp den igen. Jag har bevakat den under 11 dagar och under hela tiden har ingen lagt bud och det har också funnits ett ”Köp nu” pris på den. Jag har varje dag velat om jag ska trycka på ”Köp nu” knappen eller inte för att inte riskera att förlora auktionen. Men till slut tre dagar innan auktionen skulle ta slut, la jag ett bud i stället, för det var ett mindre utropspris. Lade ett maxbud som höll sig under ”Köp nu” priset och trodde  verkligen att det skulle räcka.

Men så i morse när jag gick in och kollade med övertygelse att jag vunnit så hade någon budat över och vunnit i alla fall. Auktionen tog slut i natt vid 03.00. Någon har alltså suttit uppe och bevakat auktionen i natt för att vinna den. Hatar att bli snuvad sådär på saker i sista minuten. Jag hade verkligen väntat och kämpat och vakat för att jag skulle ha den här saken i flera veckor och så kommer en människa och bara gör så här. Det suger verkligen att bli snuvad på detta sättet.

Jag gör ofta så själv, budar i sista minuten så jag har säkert snuvat många på samma sätt när jag vill ha något på Tradera. Tyvärr är det så det fungerar där, först till kvarn och detta är en taktik som är ganska fult men vill man ha något väldigt gärna och se till att man får det också så kör man med ful taktik. Men detta förstörde i alla fall hela morgonen för mig idag. Blev så arg på mig själv för att jag inte tryckte på ”Köp nu” knappen när jag hade chansen. Förstår inte varför jag höll på och velade så hela tiden? Kunde ju också förstås lagt ett högre maxbud på en gång också men det gjorde jag inte heller. Ingen bra början på dagen och vad det var jag så gärna ville ha kan ni se på bilderna nedan.

213376812_94716bc0-dcdd-49a8-b643-9be9dff9e695
Älskar färgen lila

213376812_1429d57e-5144-4b4e-bf8f-4dd1e7f857ea

Älskar fjärilar

213376812_7e803aa9-abc8-4229-a533-543d060920ce

Sedan tycker jag att strass är så fint.

Så att förlora denna känns verkligen för det är inte ofta smycket känns så betydelsefulla för mig. Använder inte så mycket smycket, mer än mina ringar i öronen, min förlovnings ring och mitt halsband som jag fick av Jennie i 40 års present.

Men sedan som om detta inte var nog, så lyckades jag slå sönder locket till min lökburk som jag fick i 40 års present av min bästa kompis. En lökburk hon hade målat själv. Locket for i väg när jag skulle ta fram äppelmoset från kylen. Hade gjort mannagrynsgröt som även den blev misslyckat eftersom den av någon anledning blev för tjock och slutade som klister. Slängde bort den.

Ibland blir jag så trött på mig själv för att jag är så himla klumpig. Det var en sådan fin burk och väldigt unik. Så är jag ett sådant jävla klantarsle!

IMG_6369

(null)

Sedan har jag även fått folk på mig för att jag tycker ens anhöriga som släkt och vänner går före människor i andra länder. Det vill säga jag bryr mig mer om Jennies familj i översvämningarna i Hallsberg än om flyktingkatastrofen just nu. Folk verkar inte förstå varför? Folk blir arga och sura, folk tar bort mig som vän på Facebook. Så jag har inte varit på humör idag och det har verkligen inte varit min dag.

Hände en sak till idag. Var med Jennie till optikern idag för hon ska fixa nya brillor. Vi var på Space savers där man får ett par extra glasögon på köpet. Alltså ett par slipade solbrillor. Slutade med att vi hade valt exakt likadana bågar som jag har som mina solbrillor. Så när det är soligt kommer vi att komma gåendes med likadana brillor. Kanske kommer se töntigt ut jag vet inte eller så blir det lite charmigt. I alla kom vi på det för sent. Så går det när man ska försöka vara smakråd och inte konstigt att jag gillade de bågarna heller. Tur nog passade Jennie i dem också så det var ingen fara på det viset. men lite onödigt kanske att ha samma bågar ändå. Hm! Så här ser jag ut i mina och så kommer typ Jennie med att se ut.

015

Hoppas det blir en bättre dag i morgon men då ska jag till min dagliga verksamhet och träffa den handledaren jag har kvar. Så vi får se hur dagen blir. Varför ska det alltid hända så mycket på en gång när när motgångar kommer? Blir så trött på det för varje gång blir det alltid så mycket att tackla på en gång. Suck!

IMG_6375

Kram från en trött och låg Marie

Kommentera

