Min dagliga verksamhet


Jag har börjat tappa gnistan när det gäller min dagliga verksamhet. Vet inte vad det är men det känns inget roligt längre och jag känner mig inte speciellt motiverad till någon praktik. Känns inte som om jag orkar engagera mig i någon praktik. Speciellt inte eftersom jag inte har någon aning om vad jag egentligen vill göra. Känner mig uttömd på idéer. Har liksom lagt fram redan det jag skulle kunna tänka mig att göra men de har inte hittat något inom dessa områden. Dessutom känner jag en viss stress att de vill hitta något så fort som möjligt, sedan känner jag press på mig att det bara hänger på mig hela tiden om det ska hitta något. Jag måste fundera ut vad jag vill göra, jag måste komma med förslag på ställen jag vill vara på, jag ska kolla upp ställena de föreslår, typ vart de ligger och om det är något för mig.

Dessutom har de varit dåliga på att informera mig om vad de gör. De har inte berättat för mig att de inte fått napp på ställen vi tillsammans kommit överens om att de ska ringa. Plötsligt så fick jag fyra helt nya ställen som de hade letat upp som de ville att jag skulle kolla upp tillsammans med en av mina handledare sist jag var där. De verkar göra en massa saker bakom min rygg. Förstår inte vad som har hänt? Känner inte igen deras sätt att arbeta på längre. Förstår ingenting?

Känns som jag har tappat lite förtroendet för verksamheten. Tror de har för mycket press från AF och folk som kommer därifrån. Dessa deltagare har helt andra villkor och förutsättningar än vanliga deltagare som jag. De som kommer från AF är det jätte bråttom med för de får bara vara på verksamheten i högst ett halvår, sedan ska de ut på praktik som leder till fast anställning. Dessutom är det helt andra regler som gäller för dem på verksamheten.

Jag har inte bråttom att komma ut på praktik, jag behöver inte anställning, jag har ingen tidsbegränsning på verksamheten, jag är inte arbetssökande, jag är sjukpensionerad på heltid, jag har funktionsnedsättningar och sjukdomar som kräver tid och stor anpassning. De måste skilja på oss eller så ska de inte jobba med både och om de inte kan hålla isär oss.

Mycket sabbades också senast när jag åter igen för sjätte gången på fem år, blev tvungen att byta handledare och börja om med en ny. Denna händelse förstörde väldigt mycket. Speciellt eftersom jag fick besked förändringen med väldigt kort framförhållning. Det var verkligen inget roligt alls. Har svårt att släppa händelsen, för det känns fortfarande som om de gick över huvudet på mig. Det gör att det gör att jag inte vet om jag kan lita på dem längre. Känner mig sviken på något sätt.

Dessutom går jag och saknar min gamla handledare väldigt mycket, hen finns kvar där fortfarande men jobbar med annat. Jag gillar INTE min nya, men har inte träffat hen så mycket ännu, så jag måste väl ge det mer tid kanske. Har tagit tid förr med alla andra också att gilla dem. Det är svårt att börja gilla någon och släppa in den person om det inte känns bra vid första mötet och man klickar relativt fort med varandra på en gång. Då tar det väldigt mycket längre tid i alla fall för mig.

Jag funderar mycket just nu på vad jag ska göra med min dagliga verksamhet. Om jag ska vara kvar eller om det kanske är rätt att sluta. Är detta bara en fas jag är i just nu och kommer det kännas bättre längre fram om jag ger det mer tid? Kommer jag ångra mig om jag slutar? Vad ska jag göra i stället?

Jag lär ju knappas må bättre av att sitta hemma mer än jag redan gör. Men med tanke på hur jag alltid mår nu för tiden och samtidigt har jag ju vissa dagar som jag är så extremt trött, inte mår så bra, som jag har väldigt ont i kroppen och som jag inte orkar vara aktiv på eller ens åka hemifrån. Så kanske det kvittar eller går på ett ut. Har ju dessutom där i mellan både migrän, magkatarr och kraftiga mensbesvär.

Jag är också lite orolig för hur jag ska orka med en praktik, även om det bara är för två dagar i veckan med tanke på min EDS sjukdom. Måste ha minst två dagar till träning också i veckan och sedan ska jag börja med akupunktur två gånger i veckan. Nu finns det inget som säger att det kommer fungera, men om det gör det så kommer jag hålla på med det också ett tag fram över. Annars slutar jag efter fem gånger. Grejen är att jag inte gärna vill lägga in flera saker samma dag som jag ska göra. Ibland måste jag ju det men helst vill jag det inte. Blir för mycket för mig ibland och jag orkar verkligen inte med det.

Hur som helst är detta något jag måste fundera igenom ordentligt på hur jag vill göra. Sedan kanske jag borde prata med dem på verksamheten också om det. Känner bara att jag inte har någon längre som jag kan ta upp detta med. Har ingen som det känns rätt att prata med även om jag gillar min andra handledare och tycker hen är väldigt snäll och så. Kanske ska skicka mejl med länk till bloggen bara så får de läsa här hur jag känner.

Så vi får se vad som händer framöver måste nog fundera lite till.

//Marie

Kommentera

