Året 2015


Nu ska jag försöka sammanfatta året 2015 på sista dagen detta år. Jag tycker att det har varit ett ganska okej år, jag och Jennie har varit på en del musikaler och teatrar som vanligt, vi hade en skön sommar ihop med flera dagsutflykter och så var vi på Stockholms Pride som vanligt. Sedan blev hela hösten ganska tuff med många plötsliga förändringar med en massa ofrivilliga beslut fattanden. Mycket som hänt i mitt liv och jag har haft en hel del att fundera igenom på hur jag vill ha det. Sedan har jag ju haft envisa och långvariga förkylningar också som vanligt. Året har också gett en del ”positiva” besked också. Om man nu tycker en diagnos är positivt. Det kan det vara på sätt och vis. För min del så vet jag nu vad mina smärtor beror på och kan lättare leva med dem. Jag har också fått in en fot på endokrin mottagningen på Karolinska i Solna genom att jag skrev en remiss dit själv. Tycker jag att jag gjorde bra och ska någonting någonsin hända får man göra något själv helt enkelt. Har tid där snart för utredning av mina jädra svettningar. Jag har också gått nu i flera veckor under höst/vinter på akupunktur och sjukgymnastik vilket är mycket bra för min kropp. Så det fungerar verkligen och känns jättebra. Sedan har jag haft bassängträning också.

Som vanligt hoppas jag att 2016 blir bättre, men det vet man aldrig vad som händer. Man får ta året som det kommer. Vi får i alla fall göra så gott vi kan för att året ska bli så bra som möjligt.

Gott nytt år på er alla läsare och förlåt för att jag inte bloggat. Hoppas ni hade en fin jul. Det hade jag i alla fall. Nästa år ska jag ta nya tag med bloggen. Vem vet, kanske ändrar jag lite på utseendet till bloggen också och förnyar den lite. Kommer kännas bra att förnya lite.

Puss & kram

//Marie ❤

Fyrverkeri

 

Kommentera

