Endokrin i morgon!


I morgon ska jag upp skit tidigt för att vara på KS i Solna 8.30. Ska på mitt första besök på Endokrin mottagningen. Dit går man om man är sjuk i sköldkörteln eller har andra hormonsjukdomar. Jag har ju lyckats på egen hand att få komma dit genom att jag förra året skrev en egen remiss. Haft telefon kontakt med dem väldigt länge men nu äntligen får jag komma dit.

I morgon får jag bland annat svar på proverna de tagit för att kolla upp mina extrema svettningar. På ett sätt hoppas jag att de ser något på proverna. Men samtidigt vill man ju inte att det ska vara något allvarligt. Blir alltid nervös när jag ska få provresultaten. Har ingen aning om vad de tagit för prover på mig mer än att de säkert kollar upp vanliga sköldkörtelvärdena igen plus att de skulle ta en massa prover som har med svettningar att göra. Vilka vet jag inte.

Mest orolig är jag för att de som vanligt inte ska visa något. På ett sätt är det ju bra när det inte visar något men samtidigt är det inte normalt att svettas som jag gör och det inte beror på att jag kan vara i klimakteriet. De har man redan kollat upp. Måste ha med min sköldkörtel att göra på något sätt. Det är jag nästan säker på men hur vet jag inte.

Skämt och sido men min mamma hon svettades faktiskt nästan aldrig, inte ens då hon tränade, så då har jag väl fått all hennes svettning också då antar jag eftersom jag svettas så extremt för minsta lilla ansträngning. Enda gång mamma svettades riktigt mycket var när hon var i klimakteriet, men aldrig annars. Hon var ju så smal och hade inget underhudsfett.

Vad det än är för fel om det nu är något fel så vill jag bara bli av med mina svettningar för det är väldigt jobbigt. Om proverna visar något och vad det än är, så går det kanske att göra något åt då hoppas jag. När man vet vad det är menar jag. Det är mitt enda mål i alla fall.

Jag menar man kan sig själv ganska bra och man vet och känner när någonting inte är som det ska eller brukar vara eller om något är fel någonstans. Man bara vet det. Det är därför jag inte ger upp och bara försöker acceptera vissa av mina symtom som de är.

Jag återkommer imorgon eftermiddag/kväll när jag vet mer om vad som händer och om jag har fått någon dom att komma med eller inte.

//Marie

Blodprover

Blodprover

Kommentera

