Vilken dag!


Idag är det en helt underbar dag. Solen skiner och det är nästan 10 grader varmt. Idag har jag varit hemma hela dagen. I morse gjorde jag upp en deal med mig själv att jag får baka bullar idag om jag dammsuger medan degen jäser. Kändes som en bra deal så den köpte jag, men trots att det varit en sådan fin dag så har det inte varit min dag idag.. Jag satte bulldegen och sedan ställde jag mig och dammsög. Gick jättebra förutom att jag som vanligt blev sjöblöt av svett. Men sedan när det var dags att ta hand om bulldegen då började allting att jävlas.

Först så började degen att jävlas. Dels knådade jag nog degen för lite, sedan kavlade jag kanske ut den för mycket så den blev för tunn, hade dessutom nog för mycket mjöl under degen, sedan var smöret lite för hårt så det blev jätte kladdigt och degen gick sönder, gled omkring och geggade ihop sig hela tiden. Trodde inte det skulle bli några bullar av första deg halvan men det blev det. Medan jag höll på där vid bakbordet så fastnade jag så illa med förklädet i bakbordet så jag slet sönder halva förklädes fickan. Då slet jag bort hela fickan och slängde iväg den.

Sedan kom posten och jag fick en räkning på en bassängtränings period jag inte ens påbörjat. Så det irriterade mig mycket. Medan jag sitter och läser posten äter jag två smörgåsar och biter mig något så in åt helvete. Trodde aldrig det skulle sluta blöda och tänkte nästan att jag måste in och sy det här. Fick stoppa munnen full med tandläkare tussar, för det räckte inte med att skölja munnen med kallt vatten. Idag kommer jag inte äta mer fast föda för jag vill inte riskera att jag biter mig igen på samma ställe. Har inte ens smakat på mina bullar. I samma veva höll jag dessutom på att bränna första plåten med bullar men fick ut den i sista stund.

Sedan när jag tog ut andra plåten bullar ur ugnen så brände jag mig på sidan av handen. Gjorde ganska ont. Det blev droppen. Kände att hur ska det gå med att röja i köket efter bakningen. Vem vet vad som tänkte hända här näst? Som tur var hände inget mer i alla fall.

Först funderade jag på om jag skulle dra fram symaskinen för att sy tillbaka fickan på förklädet men så bestämde jag mig för att låta bli. För vem vet hur det hade slutat. Kanske hade sytt mig i fingrarna eller något. Man ska inte utmana ödet mer än nödvändigt när man har en dålig dag liksom.

Idag får Jennie äta lagad middag ensam. Själv tänker jag koka mannagrynsgröt och ha äppelmos på och äta det. Sedan har jag lite yogurt jag kan äta senare. Törs verkligen inte tugga något mer idag. Blir jag sugen på något kan jag vispa ihop chokladpudding. Fast glass vore bättre då det är kallt och kan få ner svullnaden lite. Värker lite i kinden nu faktiskt. Är jätte öm.

Ibland känner jag bara att jag får lust att slå ut tänderna på mig själv faktiskt så jag inte ska kunna bita mig så illa som jag gör emellanåt. Det är så ofta jag biter mig i högra kinden. Är så ärrad sedan tidigare. Förstår inte hur jag tuggar och det är nästan bara på högra sidan jag biter mig. Vänstra sidan biter jag mig typ aldrig. Jag måste ha otroligt vassa tänder som biter mig så hårt att det blöder så enormt mycket. En vacker dag tuggar jag kanske i mig hela kinden eller något. Nej, men faktum är att jag biter mig bara värre och värre för varje gång det händer. Faaan heller och jag ska vara en äkta vegetarian liksom. Nä kyss mig någonstans! 😛

Men det viktigaste gick ju trots allt bra i alla fall. Det blev dammsugit och jag gjorde 52 stycken stora fina bullar. Älskar mina egna bullar om jag får säga det själv. Hoppas att de är goda också. Så här fina blev de.

Lyckades slutföra dagen utan att flippa ur fullständigt. Men det blev lite skrika, spottande på golvet när jag bet mig, och jag sparkade igen en skåpdörr ganska hårt. Slängde även iväg mina pysselböcker som låg i soffan när jag kom ut i vardagsrummet.

Så lite ilska och irritation blev det ändå men inget fullständigt utbrott fast jag inte ätit min ADHD medicin på två veckor nu. Det tar sig och jag kanske klarar mig utan medicin ändå trots allt.

//Marie

10325512_10154027407827520_6308347014664923720_n

 

Kommentera

