Som jag trodde!


Nu har jag fått svar av tillverkaren av rollatorn som jag vill ha och behöver. De kan inte ge mig avbetalning så jag får helt enkelt skippa ”Fritt Val” till hjälpmedel och försöka få den rollatorn föreskriven som jag hade förut som var den som var bäst. Visst jag skulle kunna köpa rullatorn jag vill ha på tillverkarens sida för 2700 kr men jag kan inte lägga ut allt detta på en gång och då använder jag ju inte fritt val i alla fall.

Jag skrev till min arbetsterapeut på vårdguiden och berättade hur det är och att det inte fungerar med fritt val. jag till och med bad om ursäkt för att jag har krånglat så mycket. Han ringde och väckte mig i morse och han blev inte så väldigt glad och egentligen får man inte ångra fritt val om man val det. Men han skulle göra ett undantag. På måndag ska jag till honom, ta med mig alla papper så han kan riva dem och så ska jag får rollatorn Fellow Supreme föreskriven i stället. Så det känns bra och det får jag nöja mig med. Bättre än inget.

Nu måste jag skicka tillbaka korgen jag köpt som passar Rebel som jag inte kommer ha. Sedan får jag göra en ny beställning på korgen till Fellow Supreme i stället. Det är samma pris och man kan inte byta. Man måste skicka tillbaka den ena produkten och lägga en ny beställning på en ny. Först ska de sätta tillbaka pengarna och sedan dra pengarna igen. Snacka om att de verkar dumt. Hade ju bara kunnat skicka tillbaka korgen, så hade de kunnat skicka mig den andra. Pengarna har ju redan dragits så det är ju samma summa. Men vill de krångla så visst för mig. Bara jag så får betala tre frakter.

Nu vet ni hur det blev i alla fall. Lovade ju att jag skulle återkomma och berätta.

//Marie

PS: En sådan här kanske man skulle ha! Racerlator! 😛

rullator_5436eaabe087c37f7bb39cd8

Kommentera

