Mitt liv som unik


Med detta blogg inlägg vill jag påminna er som följer min blogg att jag under juli 2014 släppte en självbiografi som heter ”Mitt liv som unik” Den handlar om mitt liv.

010

Min bok handlar om mitt liv och den tar upp starka ämnen som Mobbning, ADHD, Autism liknande tillstånd, läs och skrivsvårigheter i skolan, Alkoholism och missbruk i familjen, att vara gay och komma ut ur garderoben, vistelse på behandlingshem, tio år i samtalsterapi, sträng uppfostran, förluster av olika slag i livet men framför allt förlust av en anhörig, d.v.s min mamma, min förlorade inkomst, sjukdomar och orättvist behandlad i vården, fas 3 och om hur jag som funktionshindrad ramlade mellanstolarna och hamnade helt utanför i samhället. Den handlar om hur jag har ramlat omkull gång på gång när jag mött den ena motgången efter den andra men den visar också hur jag hela tiden har rest mig upp igen, tagit nya tag och gått vidare i livet. Boken berättar också om hur illa behandlad som funktionshindrad jag har blivit av samhället och hur jag har fått kämpa för att få igenom mina rättigheter.
Kan berätta att min egen far bröt med mig när jag släppte boken. Har inte hört ifrån honom på 1,5 år nu. Men det var hans val. Jag och min far har aldrig haft någon bra relation i livet. Behöver inte honom längre i mitt liv.
Jag har skrivit en bok om mitt liv och där ingår han. Därför finns det ett kapitel om mina upplevelser från barndomen och hur jag sett på honom och hur jag upplevt att han varit. Har inte skrivit boken för att hämnas, baktala, svart måla eller smutskasta honom. Men han tolererade inte det jag skrivit och tycker allting är rena lögner som aldrig kommer gå att förlåta. Läs boken om ni vill veta vad jag skrivit. Då vet ni sedan också om ni tycker han gjorde rätt eller fel och om det var rätt eller fel av mig att skriva det jag skrivit.
Boken går fortfarande att köpa/beställa på CDON, Adlibris och Bokus. Direktlänkar finns sidan om boken. Jag har också släppt en diktbok som heter ”Känslor i natten” Den kan man också köpa på Adlibris, Bokus och CDON.
9789163769429
Nästa blogginlägg kommer jag lägga ut ett utdrag ur min bok. Men det blir inte kapitlet om min pappa i alla fall. Kommer aldrig lägga ut just det här men det finns så många andra bitar från boken som jag kan dela här på bloggen. Kan dela med mig en dikt också.
//Marie
Kommentera

