Valborgsmässoafton


Idag är det Valborgsmässoafton och jag är ensam hemma. Jennie är bortrest. Hon åkte igår förmiddags och kommer hem sent i kväll. Jag och Jennie brukar aldrig fira valborg för vi tycker inte det är så märkvärdigt med brasor längre. Var roligare med sådant när man var liten. De skulle visst ha något firande borta i Bandängen i Bandhagen, eller det ligger mellan Banhagen och Högdalen. Men jag orkar inte gå dit, dessutom är det inget kul att gå dit själv. Så jag sitter hemma och ser på tv i stället, vilket jag typ har gjort hela dagen. Väntar på att Jennie ska komma hem.

Nästa helg ska jag och Jennie på kryssning till Helsingfors. Vi åker på torsdagskväll och kommer hem lördags morgon. Mynta vår katt får sova ensam två nätter men min bror kommer hit på fredagen och kollar till henne, ger henne mat och rensar lådan och sådant. Så hon inte blir så jätte ensam.

Vi kommer resa i lyxigt kan jag tala om. Vi blir bjudna på resan för att Jennie åker med och ser musikalen Grease och Jennie regisserar den. Vi kommer åka lyxhytt, med minibar, dubbelsäng, badkar och balkong i hytten och tillgång till loungen. Dessutom får vi all mat både frukostarna och middagarna. Vi får även drinkbiljetter och badbiljetter. Vi kommer ha en heldag i land i Helsingfors och då ska vi till Naturhistoriska museet i Helsingfors och sedan besöka det stora varuhuset Stockmann. Det är nog vad vi kommer hinna när vi är i land.

Jag kommer skriva här och berätta mer nästa söndag eller under veckan efter resan och lägga upp bilder från hytt och resa.

På måndagskväll ska vi på guidad visning i Astrid Lindgrens hem på Dalagatan. Ska bli väldigt trevligt. Har väntat och längtat efter detta. Ska verkligen njuta av stunden vi är där.

Hoppas nu att ni får en trevlig valborg i kväll. Kolla gärna i era majbrasor innan ni tänder dem så ni inte grillar några igelkottar. De bor nämligen i rishögarna.

imgp3384_37464965

Kommentera

