Ett blogginlägg!


Hej

Nu var det ett tag sedan jag bloggade igen. Jag glömmer av att blogga ibland, vet inte varför? Men de kanske har att göra med att jag inte alltid har något att blogga om. men som jag sagt förut så försöker jag hålla det till minst ett blogginlägg i veckan. Men ibland blir det mer sällan. Som denna gång blev det ett långt hopp. Jag ber om ursäkt för det. Ska försöka skärpa mig.

Kan berätta att jag har varit på gruppintervjun till den kreativa kursen som jag har sökt. Tycker det verkar kul där. Har också varit på öppethus. Jag får besked någon gång i mitten av juni om jag kommer in eller inte. Om jag kommer in så blir jag inte kvar på min dagligaverksamhet. Min LSS handläggare tycker inte det för det blir svårt att veta vilken roll min handledare på dagligaverksamheten ska ha när jag går kursen. Men kursen börjar inte förrän 24 augusti så jag hoppas jag får vara kvar under sommaren och vara med på sommaraktiviteterna i så fall. Får se vad som händer och fötter när jag fått besked om jag kommer med eller inte.

Förra veckan den 20 maj var det årsdagen för min mammas bortgång. Den dagen var det exakt sju år sedan hon somnade in. Jag var med min bror till graven i helgen och satte blommor. Nu till helgen ska jag träffa min bror igen för han fyllde år igår onsdag. Jag har världens överraskning till honom. Han har köpt så dyra presenter åt mig de senast åren så nu kände jag att det är min tur och jag har verkligen slagit till på stort. Har aldrig förut gett honom en sådan dyr present. Tyvärr vill jag inte berätta här vad det är för jag vet inte om han läser min blogg. Men jag hoppas han blir glad i alla fall. Jag berättar efter helgen vad jag gav honom.

Jag var ju och klippte mig förra veckan och då fick jag veta att min hårfrisörska ska ta tjänstledigt så det var sista gången jag fick klippa mig hos henne. Är det inte typiskt, så fort man hittar en hårfrisör man är nöjd med, känner sig trygg med och som faktiskt klipper en jättefint och som efter flera klippningar verkligen har lärt sig mitt huvud och mitt svåra hår. Så får man inte ha kvar den personen längre. Jag förstår verkligen inte de som får ha kvar sina frisörer i flera år? Hur lyckas man med det? Jag lyckas aldrig med det. 😦

Det är alltid så läskigt att lämna ut huvudet till någon ny. Jag har så tjockt hår och otroligt mycket. Har mängder med virvlar och mitt hår är så halt vilket försvårar klippningen betydligt för den som inte klippt mig förut och vet hur min skalle är. Hur som helst är det jobbigt. Men jag är glad att jag hann komma en sista gång till min hårfrisörska och få höra det direkt från henne. Var lättare att ta beskedet då än om jag ringt för att boka tid och så hade hon bara varit borta. Det hade inte varit kul. Nu fick jag ett namn på en person som jag kan boka tid hos nästa gång jag behöver klippa mig, men som vanligt när jag ska till någon ny kommer jag vara väldigt nervös. Nu är jag ju väldigt nyklippt så det blir väl senare i sommar som jag måste klippa mig igen. Får se hur det går då.

Det får väl vara allt för denna gång. Ska försöka blogga snart igen.

//Marie

Kommentera

