Trevlig sommar!


Hej

Jag har precis legat sjuk i fem dagar. Blev förkyld men den förkylningen gjorde en kort visit bara. Blev sjuk i onsdags förra veckan och är nästan helt frisk idag måndag. Lite små snuvig bara men annars mår jag bra. Inte så praktiskt att bli sjuk på sommaren för då är det svårt att bli av med det. Som tur är så har inte Jennie åkt på något ännu, peppar, peppar ta i trä.

Jag har fortfarande inte hört något från kursen ”Lust att skapa” som jag sökt på Södra Stockholms folkhögskola. Jag hoppas jag får veta något innan onsdag men jag är skeptisk till det. Börjar bli knappt om tid för min handledare på min dagliga verksamhet går snart på semester. Visserligen ska jag delta i min dagliga verksamhets sommaraktiviteter. Inte riktigt alla men några i alla fall. Men vore bra om jag fått besked innan hen går på semester vilket blir efter midsommar tror jag. Efter det blir det svårt att bestämma hur det ska bli med min dagliga verksamhet. Det är ju min LSS handläggare som tycker att jag inte ska vara kvar om jag kommer in på kursen. Men det löser sig säkert.

Jag är lite avundsjuk på min lillebror som tillsammans med sin sambo köpt sig ett torp. Skulle också vilja ha ett sommarställe ju. Skulle vara skönt med lite miljöombyte några månader om året. Skulle vilja ha ett lite ställe nära vatten. En stuga med liten tomt och liten gräsmatta. Lätt skött tomt. Vill ha en liten pool, en hammock eller hängmatta och så skulle jag göra ett paradis för vilda djur som småfåglar, ekorrar, igelkottar, fjärilar och andra insekter. Så skulle jag ha en friggebod på tomten som loppis lokal och sälja lite på helgerna. Sedan måste det gå att komma dit kommunalt då jag varken har bil eller körkort. Drömma går ju, men detta kommer aldrig hända för jag är ju sjukpensionerad och jag får inte ta lån. Kommer aldrig kunna ta lån. Har heller inga pengar, så vi skulle kunna hyra en stuga en sommar. Tror inte Jennie vill detta heller, hon trivs inte på landet. Själv vill jag inte bo där permanent, men under sommaren bor jag gärna där. Kunde jag ta lån skulle jag köpa mig en lägenhet eller ett radhuslägenhet i stället tror jag.

Om tre veckar går Jennie på semester. Vi har bestämt att vi ska göra en del dagsutflykter. Inte varje dag men ett par utflykter i veckan i alla fall. ska försöka komma ihåg och blogga om det. Sedan ska vi ju på Priden. Önskar att vi hade kunnat åka en vecka till London. Men det får vänta.

Nästa vecka fyller Jennie år och jag har ännu inte planerat vad jag ska ge henne. Måste ta tag i det. Sedan är det midsommar. Är det fint väder åker vi kanske upp till Skansen då eller något.

Hoppas ni får en fin sommar för det tänker jag försöka ha.

//Marie

blommor

Kommentera

