Första doppet!


Idag åkte jag och Jennie en kort tur till stranden. Vi åkte till Flatenbadet. Det är så fint där och ganska stort faktiskt. Finns både badbryggor, hopptorn, klippor och sandstrand. Sedan finns det även duschar och toaletter. De har en fin kiosk där man kan köpa mat, dryck och glass. Finns en minigolfbana och där har de också en kiosk där man kan handla glass, godis och lite enklare snabbmat.

Idag var det ju inte jättevarmt ute så det var inte alls mycket folk på stranden. Skönt tycker jag. Vattnet är väldigt fräscht på Flatenbadet och idag var det jätteskönt. Läste någonstans att Flatenbadet har det renaste vattnet i Stockholms kommun. Trodde det skulle vara mycket kallare än det var. Jag är ju dessutom så bortskämd nu med varm bassänger. Men är det varmt ute svalkar jag mig gärna i lite kallare vatten.

Jennie badade inte, hon är badkruka, men hon tycker ändå om att åka till stranden. Men är det riktigt varmt så tror jag hon kommer i ändå, i alla fall ett snabbdopp.

13639747_10153659264467483_710823165_o
Här kommer jag precis upp från vattnet. Blöt flodhäst!

13639878_10153659264542483_1646349393_o
Här tog Jennie en bild från där hon satt. Om man tittar noga ser man en människa ute på bryggan som viftar med armarna. Det är jag.

13646992_10153659264412483_1264828187_o
Här stod vi längst upp på stranden och tog bild på utsikten. Flatenbadet ligger till stor del i en sluttning.

13647193_10153659264487483_1250776598_o
En bild till på en blöt flodhäst.

Vi kommer säkert åka dit fler gånger i sommar om det är fint väder. Då åker vi redan på förmiddagen och tar med oss matsäck. Så stannar vi längre och tar en runda minigolf också. Idag åkte vi dit ganska sent men det var för att jag skulle få ta mitt första sommar dopp. Blir inte att man badar så mycket längre nu för tiden. Orkar sällan masa mig iväg till stranden. Kanske för att vi har en bra bit till närmaste strand. Flatenbadet är närmast, ligger mellan Skarpnäck och Farsta eller det finns ett bad närmare oss också, ligger i Hökarängen men det är lite krångligare att ta sig dit när man inte har bil.

Så det får bli Flatenbadet i fortsättningen också.

//Marie

Kommentera

