Sista utflykterna, sista veckan med semester!

Förra veckan hade Jennie sin sista semestervecka. Då var vi dels i tisdags på Hallvylska museet och kikade på de man fick gå själv och se. De hade visningar också med var fullbokat flera timmar framåt så vi struntade i det. Vi gick i stället bort till Arme´museet och gick runt och kikade där.

Under onsdagen var vi bara hemma och gjorde lite nytta, men på torsdagen åkte vi till IKEA. Handlade lite små grejer och så käkade vi mat där.

På fredagen åkte vi till Bergianska trädgården som ligger vid Universitetet. Där är det så vackert. Kommer lägga upp några enstaka bilder därifrån bara för jag tog så många. Tog typ 80 bilder.

I lördags var vi hemma. Jag kollade in reprisen av OS invigningen och Jennie bloggade och pysslade lite.

I söndags sista semesterdagen åkte vi till Gröna Lund och brände pengar. Gjorde något som vi aldrig gjort förut. Fem kamp. Jag vann och fick medalj av Jennie som hon köpte där. Vi åkte bara två attraktioner som Blå tåget och Lustiga huset. Jennie besökte spökhuset också. Vi åt en god lunch middag där med kuponger från fem kamps häftet.

Nu har Jennie åter börjat jobba igen och har avverkat två arbetsdagar redan. Lite skönt tycker jag att ha egen tid utan henne. Blir lätt att man tröttnar på varandra under ledigheten då man är mycket mer upp i varandra då hela tiden. Vi behöver vara ifrån varandra några timmar under dagen för att det ska fungera riktigt bra mellan oss. I längden skulle det inte fungera att vi går hemma så mycket båda två om Jennie skulle bli arbetslös eller något. Visserligen sitter vi ofta i varsitt rum när vi är hemma men det blir en helt annan sak att vara ensam hemma.

Jag måste säga att jag är ganska nöjd med allt vi hunnit med under Jennies fem semester veckor. Har gjort det mesta som vi hade tänkt och lite till. Det enda som vi inte tog tag i var vårt hem. Vi hade behövt ta ett par dagar till att städa men det blev aldrig av. Blir väl jag som vanligt som får ta tag i det ensam när lusten faller på eller när jag får tummen ur, ett så kallat städryck.

Nu kommer lite bilder.

En annanas hängde så fint i sitt träd. Dock väldigt omogen.

Min Jennie!

Bomull direkt på plantan. Ska inte nämna vad den ser ut som. Hm!

En liten stig i växthuset vi var inne i.

Här är jag själv, jo jag var faktiskt med jag också. 😛

En bild till på mig.

Jennie står och smyger bakom trädet. Nä hon läser på skylten där.

Vacker blomma.

Stora näckrosblad som man faktiskt kunde sitta på men man får inte det.

Någon frukt jag inte vet vad det är. Papaya kanske!

Mera stora näckrosblad mellan bambu träden tror jag det är.

Det är är en sorts kanel.

Här har vi någon sorts gurkor.

Kakao böna. Inte så stor, detta är en närbild.

Svarta blommor, jättefina.

Liten stig med trappor som slingrade sig mellan alla växter ute i parken.

En grupp växter

Jennie i en liten grotta.

Fin liten bäck som porlade.

Två små spångar i Kina parken.

Ett litet gulligt hus i sten mitt i Kina parken.

Jennie vilar sig på en bänk vid ett ganska stort boyside träd eller hur det stvas.

En fin trappa gjord av naturliga stenar. Hade rullatorn med mig så jag kunde inte undersöka alla stigar och spå trappor som fanns överallt. Dessutom på vissa ställen hade de ställt ut vattenspridare för vattning.

Som sagt tog jag väldigt mycket bilder från Bergianska trädgården och det var jättesvårt att välja ut bara några. Förresten Bergianska Trädgården består av två stora växthus en stor byggnad där det är restaurang och så en jättestor park med alla möjliga vackra växter. Plantagen finns faktiskt där också. Kommer ni till Stockholm eller bor i Stockholm och inte har varit här så ska ni verkligen besöka Bergianska trädgården. Parken är gratis att gå runt i. Det största växthuset kostar 80 kr och det mindre kostar 20 kr. Gör ett besök ni blir inte besvikna.

Här är en fin vagn vi köpte på IKEA som vi ställt våra köksmaskiner i så vi slipper ha dem i skafferiet.

Jag köpte mig en badrock som jag gillar mycket. Var inte i äkta frotte´som jag egentligen vill ha, men det gör inget.

Vi köpte oss nya glas på IKEA som kostade endast 10 kr styck. Köpte tre av varje så vi fick sex stycken.

Jennie köpte även en kudde. Vi hade redan en så vi köpte en till. Tycker de är mycket fina.

Detta var vår sista semestervecka. Blev ganska bra.