Andra skoldagen!


Idag gick det faktiskt lite bättre och det har även känts lite bättre också. Idag har vi gjort våra första skapande. Det gick ut på att vi spände upp ett jättelångt papper längs hela bordet som gick som ett band runt bordet. Sedan målade vi på papperet först med oljekritor och sedan fyllde vi papperet med vattenfärg. Vi målade och drog papperet runt runt jätte länge. När den torkat så tog vi ut fina bilder och former vi tyckte om som vi klippte ut och satte upp på olika kartongbitar i svart, vit och grå skalor. Så här blev mina resultat.

IMG_9386
Blev mycket nöjd med resultatet. Det här är alltså små bitar från en enorm jätte bild. Det är grå kartongbitar bakom. Detta är en ganska enkelt att göra och blir riktigt fina små tavlor.

IMG_9391
Det här är mitt schema som man läser i vågrätt riktning från vänster till höger. Schemat visar vad vi ska göra från vecka till vecka. Tycker det verkar spännande allt vi ska göra.

Jag tror faktiskt att rätt känsla börjar infinna sig och det känns som om det kommer bli väldigt roligt trots en intensiv, hastig och snabb skolstart. Jag kommer fortsätta fotografera det jag har skapat och lägga ut här på bloggen. Men jag kan inte lova att blogga varje dag. Denna första korta vecka gör jag det men sedan får vi se. Kan ju inte fotografera det jag gjort förrän det är klart och det kan ju ta en hel vecka.

Vi har fått en egen låda där vi kan lägga sådant vi har gjort. Jag har också ett eget skåp. Ska nog göra en namnskylt att sätta på mitt skåp tror jag. Skåpen är inte så väldigt vackra i sig. Tar en bild när skylten är på plats.

I morgon ska vi vara i media verkstaden. Ska få lite info vad man kan göra där och bli visade runt. I morgon är det kort dag. 9-12.

Måndag, tisdag och torsdag går vi 9-15 och onsdag och fredag 9-12. Bra tider tycker jag, men tar ca 45 min för mig att ta mig till skolan. Men det går ganska bra då jag sitter på en buss hela vägen utan byte.

Det var denna dag.

//Marie

Kommentera

