Tredje skoldagen!


Igår var det tredje skoldagen. Då blev vi visade runt i resten av skolan. Tidigare hade vi bara sett den våningen vi håller till på. Sedan fick vi bekanta oss med media verkstaden där datorerna finns och där man kan göra film, fotografera och skapa musik. Vi fick också en uppgift så resulterade i att jag bland annat berättade om min självbiografi (bok) och dessutom talade om för hela klassen att jag har ADHD. Blev väldigt kort och snabbt jag sa det, så jag slapp svara på frågor. Glömde till och med tala om vad min bok heter. Men nu vet alla detta så får vi ser hur det går. Det var en kort dag igår då vi slutade 12.00 vilket vi alltid kommer göra på fredagar. Även onsdagar kommer vi sluta 12. Alla andra dagar slutar vi 15.00. Nästa vecka på måndag börjar vi med allting på riktigt.

Jag hoppas bara inte jag håller på att bli sjuk, då jag varit jätte irriterad i halsen och även haft lite ont i ett par dagar nu. Men det är inget som verkar vilja bryta ut ordentligt. Mycket störande tycker jag.  Jag tar det riktigt lugn den här helgen så hoppas jag inte något bryter ut heller.

På måndag ska jag förresten inte till skolan då jag har tid hos tandläkare 13.00. Jag går ju till en specialklinik då jag är tandläkare rädd. Då tar en undersökning längre tid för de tar det lugnt och gör allt i den takt jag känner att jag klarar av. Men usch ändå, det är jobbigt att gå till tandläkaren. Sedan efter det ska jag gå och klippa mig. Ska bli skönt att bli av med lite hår. Ser ut som en risbuske i huvudet. Hoppas bara att min nya frissa kan klippa mig lika bra som min gamla. Klippte mig sista gången hos min gamla i början av sommaren. Nu ska jag till en ny, en kollega till min gamla hårfrisörska. Får se hur det går.

Det blir inte särskilt lång blogg idag men nu vet ni hur det gick i skolan igår.

//Marie

Kommentera

