Tankar som snurrar!


Det är fortfarande väldigt mycket tankar om skolan som snurrar runt i mitt huvud. Även om det känns bättre så känns det fortfarande inte helt hundra ännu. Ska ju inte dit i morgon eftersom jag ska till tandläkaren. Hoppas jag inte missar för mycket bara.  På tisdag är ja åter där igen i alla fall. Då får jag ta reda på vad de gjorde på måndagen så jag kan ta igen det en av dagarna som jag slutar tidigt på eller något. Egentligen kanske jag inte borde ha så hög press på mig själv för det är ju bra en massa skapande verksamhet hela dagarna och inget viktigt teoretiskt. Så om jag är borta missar jag inget jätte viktigt. Men ändå jag vill ju inte sinka efter eller verka sämre än de andra i deras ögon. Känner ju inte mina klass kompisar ännu och vet inte vilka de är eller vad det tycker och tänker eller resumerar angående udda människor. Är lite rädd att de ska vara snälla mot mig bara för att jag har ADHD och de tycker synd om mig. Vill ju absolut inte bli särbehandlad men jag vill bli behandlad med respekt.

Jag vägrar ju försöka vara någon jag inte är för att det ska passa andra. Jag, är jag och inget annat. Duger jag inte precis som jag är så är det inte värt mödan att försöka bli vän med folk. Då får det hellre vara. Men vill ju passa in ändå utan att behöva känna mig udda. Vet ju att jag är udda på grund av bland annat min ADHD. Det är något jag aldrig kommer att komma ifrån. Men jag vill inte att folk bara ska se det udda i mig, jag vill att folk ska se mina styrkor och det som finns bakom det som är udda eller annorlunda i mig. Vill att folk ska se min insida. Inte bara mina fel, misstag eller brister. Ingen är felfri inte ens jag. Är bara människa. Det är mänskligt att fela ibland.

Som sagt det är mycket som snurrar i huvudet angående skolan. Får väl ge det den här veckan också och se hur det känns efter det.

//Marie

Kommentera

