Tandläkaren och klippning!


Idag har jag varit hos tandläkaren. Jag går på narkoskliniken som finns till för alla som har tandläkare skräck. Där kan man bland annat bli sövd om man ska genomgå en stor behandling i munnen som att laga mycket eller dra ut tänder. Man får också tillgång till lustgas om man tycker det räcker. Narkosklinkiken ligger väldigt nära Västerbroplan. Idag var det bara en årlig kontroll med undersökning, röntgen, lite skrapning av tandsten. Gick riktigt bra och jag hade inga hål. Skönt det. Går alltid till tandläkaren med en stor klump i magen varje gång. Tycker det är ganska jobbigt men jag har en väldigt bra tandläkare. Hade jag inte tillhört den kliniken eller haft min fina tandläkare hade jag inte gått till tandläkaren alls. Nu var det gjort i alla fall och det dröjer nu ett helt år innan jag behöver gå dit igen.

Slider_Ny1

http://www.narkoskliniken.se/

Efter tandläkaren åkte jag iväg och käkade lunch och fördrev lite dötid fram tills jag skulle iväg och klippa mig. Det var också nervöst för jag fick en ny hörfrisörska idag. Min gamla har tagit tjänstledigt så jag kom till en ny. Alltid skitläskigt att lämna ut huvudet till en ny frisör som inte känner till min svåra hår och kan mitt huvud med alla virvlar. Så jag blev faktiskt ganska nervös, men när hon var klar så blev jag ändå ganska nöjd. Det blev väldigt kort denna gång och först tänkte jag att nu kommer jag se ut som en kille när hon är klar men det gör jag inte. Det blev faktiskt fint och det är bra att det är kort för mitt hår växer som ogräs. Brukar skoja och säga att jag hinner knappt ut hur salongen innan det växt ut igen.  Jo det gör jag men måste näste klippa mig varannan månad. Önskar verkligen att håret kunde ge tusan i att växa. Älskar när håret är så här kort och vill alltid ha det så. men tyvärr växer det fort och jag måste klippa det ofta vilket blir ganska dyrt.

Mitt hår är blött på bilderna där av att det är så mörkt. Hårspretet i bakhuvudet är min besvärliga virvel. Går ej att göra mycket åt.

I morgon är det dags för skolan igen. Får vi se vad dagen kommer ge mig.

//Marie

Här kommer bilder på mitt hår.

IMG_9394

IMG_9400

IMG_9401

Kommentera

