Dagens kollage!


Idag har vi gjort kollage i skolan. Vi blev uppdelade i grupper, sedan skulle vi gå ut till områdena i Skärmholmen som vi blivit tilldelade för att få inspiration till haiku dikter som vi skulle hitta på. Min grupp fick ett område där det fanns en jättefin park som heter Skärholmens Perennpark. Där var det mycket vackert måste jag säga. Vi fick gott om inspiration till våra dikter.  När vi kom tillbaka till skolan splittrade vi grupperna för då skulle vi välja ut en dikt vi tyckte om och försöka skapa ett kollage som beskrev den. Vi fick gå runt och läsa allas dikter även de andra gruppernas och ta den som vi fastnade för. Jag fastnade för min egen. Så jag tog den. Tur nog hade jag tagit bilder i parken på alla fantastiska växter där. Så jag gick till en dator och skrev ut dem från min mejl. Vi har ruskigt bra skrivare på skolan måste jag säga. Bilderna såg ut som riktiga fotografier eller vykort. Var inte meningen att vi skulle fotografera när vi var ute. Jag tog ju bilderna för att ha dem till bloggen. Men så kände jag att jag ville använda dem i mitt kollage. Det är roligt att göra kollage tycker jag och mitt kollage blev väldigt fint om jag får säga det själv.

Min Haiku dikt!

”Ljudet från vatten
Färger från blommor gnistrar
Vintern kommer snart”

//Marie

Så här blev mitt kollage.

IMG_9490

Några bilder från Perennparken plus bilder på några statyer som stod på några gårdar vi gick förbi.

IMG_9458

IMG_9459

IMG_9461

IMG_9462

IMG_9463

IMG_9464

IMG_9465

IMG_9466

IMG_9467

IMG_9468

IMG_9469

IMG_9472

IMG_9473

IMG_9474

IMG_9475

IMG_9476

IMG_9477

IMG_9478

IMG_9479

IMG_9481

IMG_9482

Kommentera

