Denna vecka…


Denna vecka var jag hemma måndag för att jag vaknade med migrän och gick jag till skolan på tisdag, onsdag och torsdag och var hemma igen på fredag. Blev så slut av att vara i skolan. Får ont och blir så slut i kroppen då vi står mycket hela dagarna. Hjärnan lägger också av efter klockan 15.00 typ. Jag har ju också fortfarande den här fjant förkylningen i kroppen som aldrig bryter ut men verkar heller aldrig riktigt gå över. Detta bidrar till att orken tryter på dagarna. Har dessutom en jävla hosta som aldrig vill ge sig någon gång. Men försöker hänga med så mycket jag kan.

Just denna vecka har varit väldigt intensiv och jag har fått lov att stanna kvar i skolan efter vi slutat för att bli klar, fast jag egentligen inte orkar det. Speciellt inte de dagar vi slutar 15.00. Om jag ska stanna kvar får det nog bli av de två dagar jag slutar 12.00 i så fall. Men då måste jag se till att ta med mig lunch. Går inte iväg och äter och sedan går tillbaka igen till skolan.

Vi har hållit på med textil tryck denna vecka men tyvärr blev det lite dålig planering vilket innebar att vi inte hann bli färdig med allt vi har hållit på med under veckan. Därför har jag heller inget färdigt att visa upp här i bloggen tyvärr.

Det var dessutom ganska tråkigt med textiltryck. Det är nog inte riktigt helt min grej att hålla på med textiltryck och att måla på tyg. Tycker det var ganska svårt också. Men det var ändå både roligt och intressant att prova på i alla fall.

Veckan som kommer nu ska vi hålla på med trä och naturmaterial och det låter spännande tycker jag för man kan skapa mycket fint med sådant. Har ny lärare också då. Vecka 40 så ska vi hålla på med ull vilket också kommer bli kul. Förutom på fredagen då vi smygstartar med det vi ska hålla på med vecka 41 vilket blir lera. Vecka 42 har vi någon sorts drama vecka tillsammans med resten av skolan. Vecka 43 ska vi hålla på med svart och vitt vilket antagligen kan innefatta alla material. Vecka 44  är det höstlov men då får vi en hem uppgift. Sedan vecka 45 får vi fördjupa oss i något av materialen vi har hållit på med tidigare. Vecka 46 och 47 ska vi leka mer med färg. Vecka 48 ska vi skapa masker och dockor halva veckan och ha kreativt skrivande andra delen av veckan. Vecka 49 under måndag och tisdag fortsätter vi lite mer med dockor och masker. På onsdagen kör vi mer fördjupning i material vi använt tidigare fast efter ett visst tema. Detta fortsätter vi med under vecka 50. Vecka 51 på måndagen knyter vi ihop allt vi gjort och sammanfattar kursen och på tisdagen slutar vi. Så ser det ut. Se mitt schema på bilden.

IMG_9391

Jag och Jennie har i veckan varit på Oscarsrevyn. Vi såg genrepet i onsdags och de hade premiär i torsdags. Tycker revyn var jättekul och jag skrattade jättemycket. Hade en trevlig kväll faktiskt. Vill ni få skratta en kväll så gå och se den tycker jag.

I morgon om vi orkar ska vi på höstmarknad på Skansen. Det är en 1800 tals marknad. Får se vad vi gör.

//Marie

Kommentera

