FK skrämde livet ur mig idag.


Idag såg tydligen Försäkringskassan i datorn att jag studerar och hade ringt mig på telefonsvararen och lämnat ett meddelande som höll på att skrämma livet ur mig för de trodde att jag studerade utan att ha ansökt om vilande sjukersättning. man får inte plugga och ha sjukersättning samtidigt. Efter att hen ringt mig pratade hen med min LSS handläggare som talade om att kursen endast är på sysselsättningsnivå och att jag gick den för att bli mer självständig. Riktigt så är det inte utan det är för att öka på min kreativitet och för att ha något att göra. Den leder ju ingen vart och jag ska inte utbilda mig vidare. Det är ju en orienterings kurs vilket det kallas för också.

När jag ringde upp hen på FK så gick jag direkt till attack efter meddelandet på svararen. Men tydligen så köpte hen det min LSS handläggare hade sagt och dessutom hade hon upptäckt att de faktiskt redan hade godkänt att jag gick på kursen i april då jag ringde innan jag sökte för att kolla upp detta så det var okej.

Så nu är allt lugnt. Slutar på min dagliga verksamhet ocg går kursen fram till 20 december. Ska kontakta min LSS handläggare i december för då lär jag veta om jag ska söka ny daglig verksamhet eller inte.

Idag tog jag hem flera av mina saker jag gjort på skolan. Bilder på dessa finns i tidigare blogg inlägg men jag kommer även lägga till några nya bilder också. Nu är det slut med ull skapande. I morgon ska vi börja med lera. Går endast halvdag då. Det blir nästa veckas skapande. Ska bli kul.

14568187_10154598910617520_6310789942006479237_n
Har tovat denna, ser ut som en kjol. Vet ej vad jag ska ha den till.
14494657_10154598910167520_3347145662170144426_n
Regnbågsfärgat klot. Fin va?
14494866_10154598910152520_7028396952950390448_n
En brevsprättare som jag har täljt.

Det var allt för idag.

//Marie

Kommentera

