I går var jag på Choklad & Bakfestivalen. Tycker det är kul att strosa runt där och titta. Jag handlade inte så mycket för man får nästan nog av att bara titta på allting. Smakade inte på så mycket heller för tänkte att håller jag på att smakar överallt så lär jag få värsta socker kicken och så kan jag inte sova sedan på kvällen. Åkte i alla fall dit direkt efter skolan.

Skulle egentligen ha träffat min handledare på min dagliga verksamhet men oturligt nog hade jag inte fått med mig busskorte när jag åker till skolan på morgonen. När jag har med mig min rullator behöver jag inte via kortet då jag går ombord i mitten dörrarna. Brukar alltid ha busskortet i jackan men när jag bytte jacka hängde inte busskortet med till den nya jackan. Fick meddela min hanledare att jag inte skulle hinna träffa honom för det skulle ta för långt tid att åka hem först och hämta kortet. Skulle träffat honom på ett kondis på Söder klockan 14.00 och när jag klev på bussen i Skärholmen var klockan 12.30. Tar en timme innan jag hade varit hemma så skulle jag stressa iväg som tusan till söder sedan och träffa honom. Vi skulle bara ha ett avslutningsfika. Vi sköt på det till nästa vecka i stället.

Så därför kunde jag bara ta bussen hem men jag bestämde mig för att gå av i Älvsjö och gå på mässan. Skulle ändå ha gått dit denna helg hade jag tänkt så då gjorde jag det igår när jag ändå slutade tidigt från skolan. Blev faktiskt där i två timmar i alla fall. Det räckte bra. Orkar inte gå för mycket heller så det blev alldeles lagom. Här nedan har jag gjort ett galleri där ni kan titta på bilderna från mässan. Klicka på första bilden och då blir den större, sedan bläddrar ni bara med pilarna i fönstret.

I dag lördag har jag och Jennie valt att stanna hemma. Vi har gjort lite nytta. Tvättat, diskat, plockat och dammsugit. Tycker att vi har varit riktigt duktiga. Nu tar vi det lugnt resten av kvällen. Ska bara laga middag och sedan kanske vi ser en film.

I morgon söndag förmiddag ska jag och Jennie se föreställningen ”Sune kaos i fredagsmyset” Har redan sett den men nu är det med nya skådespelare, så då blir det en lite nytt ändå. Efter det blir det att gå och äta någon sorts sen lunch. På eftermiddagen ska vi gå på bio och se ”Miss Peregrines hem för besynnerliga barn” Den filmen är skapad efter ungdomsbokserien med samma namn. Se nedan. Filmen är bara  gjord på första boken.

img_8804
Så det var allt för idag. Kanske hinner jag berätta om morgondagen i morgon kväll när vi kommit hem om jag orkar sätta mig att blogga. Ska försöka orka det. Hörs då.

/Marie

Kommentera

