En bra söndag trots gråtrist väder.


Idag blev det att stiga upp rätt tidigt för mig och Jennie. Vi var ganska trötta i morse men det gick bra. Fick i oss lite frukost också. Sedan bar det iväg till Cirkus på Djurgården för att se ”SUNE” Kaos i fredagsmyset. Väl där mötte vi upp en kompis som också hängde med oss. En vän som var ett tag sedan vi såg. Vi hade kul under föreställningen. jag och Jennie har ju sett den förr men nu är det så många nya skådespelare så då ville vi se den igen och eftersom Jennie fick biljetter av en skådespelare som medverkar i föreställningen så tackade vi inte nej. Just föreställningen på söndagar klockan 11.00 finns det alltid gott om biljetter dessutom. Så det var inga problem för skådespelaren att ge bort några gratis.

Efter teatern åkte vi tillbaka till söder. När vi kom till Medborgarplatsen så tog vi en fika, åt varsin bakelse. Jag åt Budapest rulle och Jennie köpte morotskaka. Sedan gick vi på bio och såg Miss Peregrines hem för besynnerliga barn. Har ju läst böckerna och dessa var de bästa böcker jag någonsin har läst. Filmen var okej och fast den inte slutade riktigt som första boken som filmen är byggd på så var den helt okej.

Blev en lång dag i dag då vi åkte i väg 9.30 och kom hem 19.00 idag. Hade mycket att göra när jag kom hem. Är så mycket som jag måste förbereda kvällen innan till skolan dagen efter. Jag måste tänka på matlåda och fixa det, duscha, lägga fram nya kläder, göra frukostmacka, äter inte frukost hemma då jag går upp 6.30 på morgonen. Äter när jag kommer till skolan. Så måste jag packa min skolväska med det jag behöver ha med mig. Så det är en del att pyssla med varje kväll.

Just därför är det så skönt när det är fredag för då behöver jag inte tänka på någonting förutom middagsmat. För övrigt kan jag ta det lugn och bara krypa upp i min soffa och se på tv. Jag älskar att ligga i soffan och läsa, se tv, sitta hålla på med något pyssel eller sitta och greja med datorn. Älskar verkligen fredagarna.

Synd bara att helgerna ska gå så jädra fort jämt. Man hinner ju inte ta helg innan den är slut. Var i alla fall skönt att bara vara hemma i lördags även om vi gjorde lite nytta hemma då i stället.

Här kommer några bilder.

img_9812
S
å här såg det ut på scenen till föreställningen SUNE kaos i fredagsmyset.

img_9818
Flygbladet till föreställningen

img_9820
Rollistan m.m.

img_9815
Detta är smaksatta söta popcorn. Inte så lite äckligt alltså. Popcorn ska inte vara söta utan salta. man kunde köpa dessa på bion.

img_9817-1
Affischen till filmen.

Blev en bra dag trots det gråa trista vädret. Nu ska jag ta och läsa en stund innan jag går och lägger mig. I morgon är en ny dag och då ska vi fortsätta hålla på med lera. Ska blir kul.

//Marie

Kommentera

