Allting har ett slut!


Nu är skolan slut, känns lite konstigt tycker jag och lite avklippt liksom. Känner mig inte riktigt färdig men samtidigt ska det blir skönt att slippa sitta och skumpa två timmar per dag på bussen fram och tillbaka till Skärholmen. Ska också bli skönt att slippa gå upp 6.30 varje morgon. Är så trött på mornarna så här års när det är kolsvart så sent som till nästan 8.00 på morgon. Känns tråkigt att inte få träffa kompisarna mer. Vi har haft så roligt under terminen. Kommer sakna dem. Skapa och vara kreativ kan jag ju vara hemma när lusten faller på. Så det kommer jag inte sakna så mycket. Bara tillgång till alla resurser vi hade i skolan, för det har jag ju inte hemma.

Nu är det fyra dagar kvar till julafton. Jennie ligger jätteförkyld och äår hemma från jobbet. Dragit på sig förkylning i luftvägarna och har fått hosta. Lite extra jobbigt för henne då hon har astma.

I morgon onsdag ska jag åka och klippa mig och då kommer även vår julmat med Mathem hem till dörren, som vi beställt från dem. På torsdag ska jag äta lunch med min bror och byta klappar med honom. Kommer nämligen inte fira jul med honom i år. Därför måste vi ses.

Sedan på fredag ska jag förbereda all julmat. Ska laga vegetariska köttbullar, Vegetarisk Janssons frestelse, griljera vegetariska julskinkan, koka ägg och potatis. Skulle ha velat baka lussekatter och pepparkakor också men hinner nog inte det. Fick tilläggshandla lite idag på vägen hem från skolan.

Julpyntet är framme och granen är klädd. Pakten är köpta och sådana små saker är klara. Blir ju bara jag och Jennie så vi gör det inte så märkvärdigt. Får se hur mycket Jennie hinner kurera sig till lördag också. Sedan lär väl jg åk på hennes förkylning också. Svårt att undvik tyvärr. Än känner jag inget men det är nog bara en tidsfråga.

Blir i alla fall en lugn och skönt julhelg med slapp god mat, godis och tv.

God Jul om jag inte bloggar något mer innan jul.

//Marie

795429e235dec09f2babccc2f6a2b4d8

Kommentera

