Denna vecka.


Denna vecka, (det är torsdag idag) har jag varit förkyld. Började i söndagskväll och när jag vaknade i måndagsmorse var jag riktigt risig. Tror jag åkte på samma förkylning som Jennie hade veckan innan jul. Det märkliga är bara att det gick nästan två veckor innan det bröt ut på mig så jag trodde inte jag blev smittad. Det som också är märkligt är att förkylningen vände jätte snabbt på Jennie och har även gjort på mig. Är lite harklig fortfarande och känner mig lite små snorig och lite trött men är mycket bättre redan. Har faktiskt tagit det väldigt lugnt i tre dagar och inte ens klivit ur min pyjamas. Idag klädde jag på mig myskläder. Har mest legat och glott på tv, kollar just nu på ”Lilla huset på prärien” Har hela boxen. Har sett den i omgångar men tröttnar aldrig på den serien. Även Dr Queen är en favorit. Den såg jag på innan den här. Har även sett den i omgångar. Om ett par år kommer jag säkert se om dem igen.

I helgen åker Jennie bort. Hon blir borta från tidigt på lördagsmorgon till sent på söndagskväll. Då blir jag ensam, har förstås min katt här hemma så helt ensam är jag inte. Ska faktiskt stöka undan julen i helgen. Har inte orkat göra det tidigare i veckan då jag varit sjuk. Dessutom är det ju tjugondedag knut i morgon fredag. Har verkligen ingen lust att ta bort julpyntet. Adventsljusstakarna lyser upp så fint nu när det är mörka tider, dessutom är det så tråkigt att ta bort julsakerna. Men julgranen kan inte stå framme i evigheter. Det är mycket roligare att ta fram sakerna och pynta och göra fint måste jag påstå. Men städa undan pyntet, det måste ju göras så jag får lov att ta mig i kragen. Suck!

Jag hade ju tänkt att jag skulle göra en ”Att göra lista” så jag vet vad jag har att göra här hemma när jag väljer att stanna hemma. Men det har inte blivit av det heller. Har bestämt att jag måste försöka komma mig hemifrån minst två gånger i veckan i alla fall. I februari börjar jag på en Betong och mosaikkurs. Men det kommer vara en gång i veckan på måndagar. Så då har jag något att göra en dag i veckan. Men kursen är bara sex gånger så det är ingen lång kurs. De dagar jag är hemma så måste jag göra något kreativt eller göra någon nytta och då har jag tänkt att min att göra lista ska komma väl till pass. Men det är jättesvårt att försöka hålla en rutin när jag inte går i skolan längre eller har något varje dag att göra. Men ska försöka i alla fall. Det började ju inte så bra eftersom jag blev sjuk. Men får se till att det fortsätter bättre.

Känns som om allt går trögt just nu, allt känns jobbigt, har ju svårt att få tummen ur så det är ju inte så konstigt. Hoppas det kommer kännas bättre när jag blir frisk från min förkylning. Någonstans trodde jag det skulle kännas både bra och skönt att inte ha några måsten på dagarna men på något sätt gör det inte det eller kommer inte att göra det om jag känner min magkänsla rätt. Blir lätt för lat och sitter bara hemma och glor på tv, i stället för att åka iväg och göra något vettigt. Just nu har jag inte så mycket pengar heller. Får nya på onsdag så jag får vänta med att göra så mycket tills dess. Har ju som tur är inte gått några pengar för mig då jag bara varit hemma och legat sjuk. Det är ju tur med tanke på att det inte är så mycket kvar.

Får se nu vad som händer om jag lyckas skapa mig någon sorts rutin eller om det går rakt ner i botten. Skriver senare och berättar om hur det gått. Tills dess ha det så bra.

//Marie

rtt-trgt-fr-pple-23610415-1

 

 

Kommentera

