Ensam hemma!


Jag är ensam hemma i 1,5 dygn. Jennie åkte till Ängelholm i morse jättetidigt för att vara med på ett möte.  Så jag är ensam en dag, en natt och nästan en hel dag till. Tycker faktiskt att det är ganska skönt att vara ensam hemma. I alla fall ska det bli skönt att sova och slippa ligga och höra på när Jennie snarkar. Måste alltid annars somna före henne och sedan vaknar jag alltid minst en gång varje natt och måste på toaletten. Då får jag ligga ibland och lyssna på hennes snarkningar när jag ska somna om. Oftast vaknar hon av att jag går upp, för hon är så lätt väckt och då hinner jag somna om före, eller så är jag så trött att jag somnar ändå.

Nackdelar med att vara ensam är förstås att det blir tomt och sängen känns stor, är också att jag är ganska mörkrädd. Måste alltid sova med radion på låg volym. För några år sedan var jag även tvungen att sova med en mindre lampa tänd i rummet. Dock inte sänglampan för den var för nära och blev för ljust, men en mindre lampa längre bort i rummet. Det behöver jag inte längre.  Men helt tyst kan jag inte ha det.

Har inga svårigheter att somna till lugn musik och inte vaknar jag heller när jag väl sover. Jag lägger mig alltid före Jennie och somnar fast tv är på, Jennie sitter vid datorn som lyset i sovrummet, hon lyssnar på musik och en lampa är tänd i rummet. Är van vid både ljus och ljud. Är jag riktigt trött så somnar jag, vilket jag ofta är, eftersom jag inte är någon kvälls människa.

Däremot enformiga och upprepande ljud kan jag bli tokig på och när jag har migrän blir jag ljuskänslig.

Jag ligger i sängen och skriver denna blogg via min telefon, vilket jag aldrig har gjort förut. Tänkte att jag måste prova det.

Har min katt här bredvid mig och det är mysigt. Kom på att helt ensam är jag ju inte då jag har min katthona Mynta hemma. Jag och Mynta myser mycket tillsammans.

Nu ska jag läsa morgontidningen och sedan försöka sova. Godnatt!

Hörs i nästa blogg!

//Marie

 

Kommentera

