Gjort nytta i helgen!


Som jag skrev i bloggen igår har jag varit ensam i helgen. Igår städade jag undan julen och tvättade en tvätt. Idag har jag gjort två diskmaskiner, dammsugit lägenheten och moppat kök och hall. Så nu är det lite finare här hemma.

Jag har också gjort en ”Att göra lista” där jag kan kolla om det är något jag kan göra när jag ändå är hemma under dagen. Gjorde även en lista ”Att göra om det behövs” för sådant som man inte alltid gör hela tiden utan gör det just bara när det verkligen behövs. Tror jag ska skriva en lista på vad jag har för pyssel hemma så jag har lite bättre koll på vad jag har liggande. Men detta kräver lite fysiskt jobb samtidigt då jag måste ner och gräva i min pysselkista och in och gräva i min prylskrubb där jag har allt pyssel. Men någon dag ska jag allt göra listan till mig själv så jag vet vad jag har.

Medan jag skriver denna blogg så sitter jag och väntar på att min Jennie ska komma hem. Från början skulle hon snart vara hemma men det tog lite längre tid än beräknat att komma iväg från Ängelholm. Så det dröjer några timmar till innan hon kommer. Måste fixa lite kvällsmat till Jennie till hon kommer. Funderar på om jag ska baka scones kanske och laga te. Fast Jennie inte är så förtjust i te men gör jag ordning det så dricker hon snällt det. Men frågar jag så säger hon nej tack. Ibland så får man strunta i att fråga.

Här nedan är mina listor.

//Marie

img_0529                img_0532

 

Kommentera

