Mitt liv lite mer specifikt!


Idag är jag hemma för dels har jag väldigt ont i mitt höger knä och sedan väntar jag på varor från Mathem. Ja vi handlar där ibland för att slippa släpa matkassar från affären då vi inte har bil. Ganska smidigt och få allt levererat till dörren. Men rätt tråkigt att handla på Internet. Roligare och gå runt i affären och titta när man handlar. Det som är bra är att man handlar sällan något man inte tänkt handla eftersom man inte ser så mycket rea eller ser varorna och kan handla för att det ser gott ut. Nackdelen är att allt man ska ha inte alltid finns utan man måste tilläggs handla i en vanlig fysisk affär ändå.

I alla fall när jag ändå sitter hemma så tänkte jag att jag kunde skriva en blogg. Idag tänkte jag dela med mig innehållsförteckningen till min nästa bok. Den är inte helt klar men på det stora hela kommer innehållet på ett ungefär se ut som nedan. Vet inte riktigt om jag ska ha med Filosofin/Mina texter. Dessa texter jag tänkte ha med från början är hämtade från denna blogg. Men vet inte längre om detta ska vara med. Dikter kommer jag nog ha med lite i boken tror jag men vet ännu inte vilka. Det kommer i alla fall att bli de dikterna som inte finns med i min diktbok. Dessa är inte jätte nya men bland de nyaste i alla fall. Har inte skrivit dikter på jättelänge nu. Vet inte riktigt varför men har inte haft inspiration. Man kan inte bara sätta sig ner och skriva en dikt hur som helst. Något måste ploppa upp i huvudet för att det ska bli något eller så måste jag få inspiration någonstans ifrån för att det ska fungera. Får se hur det blir med dikter i boken.

Jag tror även att rubriken kommer bli som den står nedan. ”Mitt liv lite mer specifikt” Detta just för att boken fortfarande kommer handla om mig och mitt liv och vissa saker kommer jag gå in på igen, men då lite mer specifikt. Har än så länge endast innehållet nästan klart. Har dock inte börjat skriva på boken ännu. Måste först bli klar med vad jag ska skriva om. Sedan är det bara att börja för mycket har jag inom mig och lite annat har jag redan ner skrivet i form av kortare texter, som jag kan lägga in, redigera, komplettera och eventuellt radera i. Just detta underlättar skrivande av boken mycket. Gjorde även på samma sätt i gamla boken. Den andra boken blir dessutom en lite fortsättning på första boken hade jag tänkt, men bara vissa saker återkommer och just dessa saker kommer jag gå in lite närmare på.

Tänk att i sommar, närmare bestämt i juli blir det tre år sedan jag släppte min första bok. Usch! Vad tiden går alltså. Känns som jag nyss släppte den typ. Men just eftersom det gått snart tre år tycker jag nu att det är dags att börja på min andra bok.

För det tar ju ändå ganska lång tid att bli klar med en bok. Det är mycket man måste planera innan man ens kan börja skriva på boken. Man måste bestämma titel, innehåll, vilken sorts bok man ska skriva, vilken genre den ska ha, hur den ska skrivas, alltså i vilken form och kanske hur den ska se ut m.m. Sedan måste jag bestämma vart jag ska släppa den och hur jag ska kunna betala när den är klar. Men just det får jag ta ställning till då. Behöver jag inte bestämma det i förväg så mycket.

Det kommer nog dröja innan jag är klar med boken men nu vet ni i alla fall att jag har börjat lite smått.

//Marie

skrivabok-5801

Mitt liv lite mer specifikt!

Innehåll

Att fylla 40 år

Förlusterna fortsätter

Kämpar på med vården

Äntligen en diagnos

Klimakteriet kom tidigt

Boendestöd

Vad är ADHD?

Att leva med ADHD?

Mina fobier

Hypotyreos –
en sköldkörtelsjukdom

Att leva med smärtor
och att alltid vara sjuk

Mina drömmar

Filosofi/Mina texter

Vänner, Social kommunikation,
normalitet och funktionshinder

Kristna, mer fördomar, respekt
och att ha åsikter

Judar, fördomar
och filosofi om framtiden

Poesi/dikter

sondagen

Kommentera

