Bosse Statyn i Hudiksvall!


Det absolut finaste Sverige någonsin har gjort tycker jag är ändå att resa en staty efter en utvecklingsstörd människa. Denna statyn finns i mitt i Hudiksvall och det är Bosse Östlin från Glada Hudikteatern. Han avled 20 juli 2015 av en hjärnblödning. Ni vet, han var den roliga, underbara, kärleksfulla mannen som alltid frågade om han kunde få en kram? Statyn är uppvärmd så kommer du dit så glöm inte att ge honom en stor kram. ❤️ Det här är verkligen kärlek av högsta grad. ❤️ Detta är dessutom en världssensation och har aldrig förr gjorts någon annanstans i världen. Så Sverige borde vara mer än super stolta över det här och jag tycker detta borde ha blivit mycket större än det faktiskt blev dagen då statyn restes och avtäcktes den 27 november 2016.

Det var ju en jättestor dag i Hudiksvall förstås och mycket människor var där. Hade själv varit på plats då om jag bodde där. Så där var det jättestort. Speciellt för Glada Hudikgänget.

Hade hoppats på att tidningar ute i världen hade skrivit om det när detta skedde. Att de nämnts på nyheterna på olika tv kanaler runt om i världen. Trodde journalister och fotografer skulle ha dykt upp överallt ifrån i Hudiksvall. Trodde det skulle bli jättestort. Men det var väl bara ett önsketänkande. Det verkade inte som om andra länder tycker detta var speciellt märkvärdigt. Är i alla fall glad att Sverige har hjärtat på rätt ställe även om inte många tidningar här skrev särskilt mycket om det heller.  Tror endast en liten notis från TT seglade runt.

Skulle så gärna vilja åka upp till Hudiksvall och se statyn på riktigt och ta egna bilder, men har inte vägarna dit tyvärr. Men har jag vägarna upp till Umeå min uppväxt stad, så ska jag banne mig stanna till i Hudiksvall och se statyn. Hittade bilder på Internet som andra tagit så jag lånar dem. Det är officiella bilder så jag tror det är okej.

//Marie

15251713_144662976013213_4940988831823298560_n-1

14624651_1315004495240829_4909123868158853120_n

600

Kommentera

