Sjuk


Jag har legat sjuk sedan i måndags den 12 mars. Därför har jag inte bloggat denna vecka men varför jag inte bloggade veckan innan det vet jag inte. Senaste bloggen skrev jag 4 mars. Som sagt jag har legat genom förkyld, smittad av Jennie som blev sjuk först och varit sämre än mig. Men nu börjar jag bli mycket bättre. Ska nog ta och ge mig ut i morgon eftersom jag varit hemma och inne hela veckan. Jennie ska gå tillbaka till jobbet i morgon efter att ha legat hemma hela veckan. Det är så tråkigt att vara sjuk.

Nu när jag håller på att vara frisk igen så tänkte jag åka iväg till Mall Scandinavium i morgon tror jag. Har ju länge tänkt att jag ska åka dit. så det får bli av i morgon. Då tar jag rullatorn med mig.

I torsdags skulle jag ha varit på Sanna Brådings föreställning på Rival men eftersom jag var för sjuk för att gå så stannade jag hemma. Tyvärr lyckades jag inte få biljetten såld heller till någon annan så jag har typ kastat 380 kr i sjön. I alla fall känns det så och jag är jätte besviken och ledsen över att jag inte fick se föreställningen. Har ju läst hennes bok. Är det inte typiskt va? jag tvekade jättelänge på om jag skulle köpa biljett eller inte men till sist gjorde jag det ändå och så när det äntligen var dags så kunde jag inte gå. Skulle ha struntat i det för då hade jag kunnat lägga 380 kr på något annat i stället. Men , men nu blev det som det blev. Suck!

Jag fick även avboka vårdcentralen som jag hade tid till i fredags. Fick en ny tid på tisdag denna vecka i stället. Ska dit för att kolla upp min mage lite. Haft lite extra besvär med magen nu ett tag med smärtor bland annat på vänstra sidan. Får se om det är något fel.

Jennie ska på konsert i eftermiddag men jag tänker bara ta det lugnt idag med. Så laddar jag för i morgon i stället då Jennie ska åka och jobba.

Just ja, veckan då jag inte vet varför jag inte bloggade så var jag faktiskt på Tekniska museet en dag. Var ett tag sedan jag var där, dessutom hade de fixat till gruvan och så hade de några nya utställningar. Var en trevlig dag och jag tog faktiskt några bilder men inte så värst många.

Jag har också varit på dokumentärfilmen Kim – Den skalliga primadonnan. Det är en dokumentär film om skådespelaren Kim Anderzons liv. Det var en intressant men gripande film. Klart sevärd. Hon var verkligen en speciell person och en stor begåvning inom skådespeleri. Hon jobbade på scenen ända tills hon dog av sin svåra och ovanliga Cancer form. Har ni möjlighet så gå och se filmen. Här är affischen till filmen.

Det var allt för denna gång.

//Marie

Kommentera

