Mall Scandinavia och vårdcentralen!


Igår var jag iväg till vårt största köpcentrum här i Stockholm som heter Mall Scandinavia och ligger i Solna faktiskt så egentligen är det inte Stockholm för Solna är en egen stad. Men den räknas in i Stockholm nu mera precis som Sundbyberg. De är så små städer.

I alla fall ligger köpcentret där och det är stor må ni tro. Det finns så mycket affärer. man hinner ju aldrig gå i alla butiker men oftast när jag går dit så har jag mina butiker jag brukar besöka. De var jag i igår också typ i alla de jag brukar besöka. Dock var jag inte in på Clas Ohlson vilket jag brukar, men vet inte varför jag inte gick dit? Glömde nog bort det.

Hur som helst så var det väldigt skönt att komma ut igår efter att ha suttit hemma en över en vecka utan att gå utanför dörren. Detta för att jag varit sjuk. När man åker till ett köpcenter så blir det att man shoppar och det gjorde jag även igår. Jag var dels på apoteket och handlade lite magmediciner och duschtvål. Fyllde på mitt busskort. Så shoppade jag myskläder på Lindex. Handlade på REA. Ett par byxor och en tröja. Handlade också ett ett vanligt pussel, ett 3D pussel och lego. Naturligtvis blev jag tvungen att handla mig något att äta också. När man är borta hela dagen måste man det. Så jag brände en hel del pengar kan man säga.

Det blev mycket gående igår så jag hade med mig min rullator och såg till att sitta mycket mellan varven. Fick ändå ont i ländryggen/höften och i fötterna efter ett tag.

Det brukar alltid vara massor med folk i detta stora köpcenter men igår var det ovanligt lugnt faktiskt och så lite folk. Var ganska skönt att gå där och titta i affärer. Ibland när man kom in i någon affär var det helt folktomt. Så då kunde man gå i lugn och ro och titta.

Här kommer lite bilder från gårdagen.

      
Här är jag i mina nya myskläder som jag köpte på Lindex.


Så här ser tygen ut. Byxorna är gråspräckliga och tröjan är randig.

         
Här är fontänen mitt i köpcentret.


Här i gången kan man gå under vattenstrålarna, vet inte om ni ser strålarna?


Till vänster ett vanligt pussel och till höger 3D pussel som blir frihetsgudinnan.


Sedan köpte jag London i arkitekt lego.

Idag har jag varit på vårdcentralen med magen. Som vanligt får man alltid höra att man ska söka sjukgymnast. Läkaren trodde det var något muskulärt. Verkade inte vara mjälten i alla fall för där har man inte ont i om man inte fått en rejäl smäll där eller om den blivit förstorad på grund av någon sjukdom i njurar eller lever. Så han tyckte jag skulle gå till sjukgymnast och träna mina magmuskler. Kommer jag inte göra för detta är inte musklerna som gör ont utan det gör ont i magsäcken så jag förutsätter att det är min Dyspepsi, kroniska magkatarr som bråkar lite extra mycket bara, med smärtor, sura uppstötningar, hickningar, rapningar, väderspänningar, hård och lös mage, upprördhet och blir mätt för fort när jag äter. Har nog lite IBS känningar ibland också. Min mage är som den är. Det gör ont till och från och det får jag leva med.

Resten av dagen idag är jag bara hemma. Har nu bloggat och sedan får jag se vad jag tar mig för? Kanske pysslar jag med något eller bara tar det lugnt. Ska även fundera ut vad jag ska hitta på och göra i morgon. Borde vara hemma och göra nytta. Behövs dammsugas igen här hemma och städas i badrummet.

Får se vad som händer.

//Marie

Kommentera

