Kryddor sådda och sopning på gården.


Idag har det varit väldigt fint väder. Typiskt att jag bestämde mig för att bara vara hemma då. Jag har faktiskt pysslat med att så mina kryddor idag så nu väntar jag spänt på att få se dem växa. Jag var också nere i källaren för att kolla på mina blomlådor. Skulle se om jag kunde använda dem senare och plantera om kryddorna i. För jag kan ju inte ha den i drivhuset hela tiden. Två balkonglådor var bara att kasta. Lådkanterna var lika sköra som en kaka och gick jättelätt sönder. Skulle inte hållit med jord i . Så de var bara att slänga. Behöll ändå en som var okej, men får köpa nya längre fram. Någon som vet om kryddor mår bra av att vara i blomlådor?

Hittade också fram min svarta stora plastkruka med fötter som jag hade glömt att jag hade. Den blir perfekt sedan att plantera solrosorna i. Skönt att jag hade den för då behöver jag inte köpa kruka i alla fall.  Men får nog köpa en påse kulor och hälla i botten. Så jord på det.

Det har varit ett väldans liv på min gård idag för de har äntligen börjat sopa gatorna. I alla fall grov sopa. Antar att de kanske fin sopar längre fram. Har blivit så irriterad på det grova gruset de använder numera och sandar med. Det är inte sand utan grus och det gör att det blir så tungt att ta sig fram med rullatorn. dessutom skakar det så fruktansvärt. Skakar mer än om jag skulle köra på grusväg faktiskt. Att ha rullator ska ju vara en avlastning och göra det lättare för många att gå. Men med detta grus blir det mer en belastning. Man drar sig för att gå ut med rullatorn på grund av gruset. Så jag är så tacksam över att de sopar. Men som sagt de har varit ett väldans liv hela dagen. De har gått omkring med högtrycks blås på gården och dessa maskiner låter kan jag säga. Nu har det äntligen blivit tyst och det är så skönt.

Nu när de har sopat så ska jag ta och tvätta mina fönster någon dag för de går knappt att se ut.  De är så skitiga. Måste göra det trots att jag har svårt för det. Har svårt för att stå och hålla upp armarna länge på grund av min EDS.

Här är lite bilder på min sådd.

Kommentera

