Audionomen och lite shopping i Farsta Centrum


Idag eller i morse var jag till min Audionom och kollade min hörsel, justerade min hörapparat och köpte batterier till den. Det gick jättebra och min hörsel hade inte blivit sämre än för två år sedan. Det är ju positivt. Fick den lilla sladden utbytt som går från gummi tutan jag har i örat till själva apparaten jag har bakom örat. Så fick jag även min apparat justerad. Höjde volymen lite i den. Köpte också nya batterier till min hörapparat. Det går verkligen åt för de räcker max i fem dagar i streck. För mig räcker det lite längre då jag inte använder den då jag bara är hemma. Finns iofs undantag då jag använder den hemma också. Typ om vi mot förmodan råkar få gäster , men det händer sällan.

När jag var klar hos min Audionom så var klockan bara 10.00. Jag köpte mig en macka och en drickyoghurt för jag hade inte ätit så mycket frukost. Bara druckit lite nyponsoppa och ätit en banan. När jag ätit min sena frukost åkte jag till Farsta Centrum. Hade ingen lust att åka hem. Där blev det lite shopping, köpte kattmjölk till min katt på djuraffären. Jag gick egentligen dit för att kolla efter kattväska att frakta min katt i, men de som fanns var så stora och var mer passande till små hundar. Min katt gillar inte fraktbur. Hon har en liten grön kattväska som hon älskar men den är lite för liten.

Ett Crystal 3D Puzzle som föreställer en gris, lite gofika på Ö&B, ett hjärtformat påskägg med fjärilar på. Så handlade jag en vattenkanna och en liten prydnadscykel med blomkrukor i på Clas Ohlson. Jättefin är den, så nu håller jag på och funderar på vad jag ska sätta i den eller om jag ska köpa färdiga blommor. Tänkte senare ha den på balkongen. Hoppas det fungerar så den inte rostar. Jag menar den kanske är gjord för att ha inomhus? Får kolla i Clas Ohlson katalogen eller på deras hemsida. Den är faktiskt inte så stor. Kommer bilder på  den längre ner.

Var en sväng på apoteket och så blev det en vända på toa. Skulle ju gått in i butiken ”Enklare liv” också men det glömde jag. Var inne på biblioteket och tänkte låna lite lättlästa böcker, men ändrade mig för när jag har en massa böcker liggande hemma som jag har oläst, kan jag inte hålla på att låna böcker på biblioteket. Läser mycket lättlästa böcker för då förstår jag bättre vad jag läser och tröttnar inte så fort på böcker. Har ju Dyslexi. Lånar bara böcker först om jag ska kolla in den för om jag ska köpa boken. Då lånar jag den först på biblioteket.

Det går väldigt trögt med mina kryddor, men det har kommit lite mer Timjan och så kunde jag se en liten, liten kvist där jag satt Mejram. Har lite dåligt tålamod känner jag. I morgon har det gått en vecka sedan jag sådde mina frön. Tycker verkligen att det borde börja hända lite mer nu.Vet inte hur långt tid det brukar ta eller ska ta. Men det tar sig säkert. Det är ju ett drivhus så det borde börja ta fart snart tycker jag.

Här kommer bilder.

      

     

    

      

Kommentera

