Spritmuseum!


      

Jag har idag varit och besök Spritmuseum. Det går emot allt för mig egentligen då jag är helnykterist. Jag är till och med medlem i IOGT-NTO sedan några år tillbaka. Men jag åkte dit för att jag ville se Rocky utställningen. Sedan hade jag aldrig varit där förut. Har dragit mig mycket för att åka dit, för sprit är så långt ifrån mig man kan komma. men nu har jag varit där och det var ganska litet museum. Gick rätt fort att ta sig igenom. Jag kom in för pensionärs pris så lite billigare blev det.

Rocky utställningen var precis som att kliva rakt in i seriealbumet faktiskt. Nu läser jag inte Rocky men ändå. När jag var klar på museet så åkte jag in till City. Där satte jag mig och käkade på Kulturhuset. Sedan gick jag och köpte ett par saker som jag behövde. Gick också bort till Slöjd-detaljer och köpte London pusslet. Likadant pussel som New York som jag byggde tidigare. Efter det blev det dags att åkia hem och då mötte jag upp Jennie som kom från jobbet. Vi gjorde sällskap hem.

Jag har köpt en biljett till Trädgårdsmässan som börjar på torsdag. Tänkte nog gå dit på fredag. Ska bli kul. Kanske kan jag få inspiration till min balkong. Men först på onsdags kväll ska jag se Phantom of The Opera på cirkus med Jennie. Ska bli kul. Bloggar på torsdag om den upplevelsen. I helgen bloggar jag om besöket på Trädgårdsmässan.

Här kommer bilder.

 


Här är jag utanför museet i solen. Visst är det vackert?

Det var allt för idag.

//Marie

Kommentera

