Fantomen på Operan!


Igår på dagen var jag bara hemma. Jag fick ett ryck och började tvätta mina fönster. Har nu tvättat fönsterna i vardagsrummet både utsida, insida och mellan fönsterna och så satte jag upp ny gardin. Nu har jag köket och sovrummet kvar. Tänker ta ett fönster i taget. Idag ska jag nog fixa köksfönstret när jag har bloggat färdigt. Kände mig riktigt duktig igår och jag höll på och pulade i min egen takt utan att känna mig stressad. Jag får ju så ont i axlarna och i armar när jag måste stå och hålla upp dem länge och även när jag utför monotona uppgifter.

Detta är ett bra tips även då man ska städa. Ta ett rum i taget. Då menar jag inte när man ska dammsuga eller moppa, utan när man ska städa annat som att tvätta fönster eller damma och sådant. Man tar ett rum i taget, ägnar sig bara åt det och gör färdigt där. Man behöver inte sätta kravet på sig själv att göra hela bostaden på en dag. Man gör allt som ska göras i ett rum en dag och när man är klar i det rummet så slutar man för dagen och fortsätter med nästa rum antingen dagen efter eller en annan dag. Då blir det inte så mycket, man behöver inte känn sig stressad och man blir inte slutkörd på kvällen så man inte orkar laga mat ens. Detta kan man tänka på när man ska storstädar. Bra upplägg på städning. Jag lärde mig detta av mitt boendestöd jag hade för ett par år sedan. Mycket bra struktur och strategi.

       

Igår kväll var jag och Jennie på Fantomen på Operan. Jag hade ju inte sett denna version innan. Jennie såg genrepet men hade då plats längst bak på parkett. Det blev en härlig kväll med fin musik och vackert på scenen och bra skådespelare. Köpte program och en magnet.

Jag och Jennie har sett föreställningen i London för fem år sedan. jag såg dessutom den förra uppsättningen som gick på 90-talet men då var jag så ung och dum att jag minns knapp något. dessutom förstod jag ingenting av föreställningen då.

Vi unnade oss en taxi hem igår vilket vi inte gör särskilt ofta, men när man varit på Cirkus så tar det evigheter innan man får plats på spårvagnen därifrån. Djurgårdsfärjan går ju inte så sent på kvällen så här års, annars hade ju del folk tagit den vägen och då hade det blivit mindre folk som åkte spårvagn. Vi ville också komma hem i tid så vi kunde krypa i säng. Blev iofs en rätt dyr taxi resa för dels hamnade vi i bilkö och dels var vissa tunnlarna under stan avstängda så vi fick åka omvägar. Så resan gick på dubbelt så mycket som den brukar göra, men det var ändå värt det.

Här kommer lite bilder från igår kväll. I morgon ska jag på Trädgårdsmässa. Om detta bloggar jag på lördag. På söndag kommer antagligen jag och Jennie åka och besöka en mycket speciell utställning. Nu ska jag nog gå och fixa köksfönstret också tror jag. Egentligen borde jag vänta till de har sopat gatan annars är fönstret lika skitigt igen efter det. De har redan sopat gården där vardagsrummet löper ut, så där var det okej att tvätta igår.

Vi hörs:

//Marie

Kommentera

