Påskveckan och helgen!


Denna vecka blev en kort vecka. I måndags var Jennie till tandläkaren för sin årliga kontroll. Hon hade inga hål förutom i en visdomstand som tandläkaren ville dra ut.Så hon fick en återbudstid på i onsdags. Då var hon och drog ut tanden. Detta gjorde även att hon fick en extra ledig dag. Jennie hade redan tagit ledigt på Skärtosdagen eftersom det ändå var halvdag och det blir bara två timmar för henne då hon jobbar fyra timmar annars vilket är endast 50%. I torsdags var vi och handlade det sista inför påskhelgen. Långfredag blev en skön hemma dag och på påskafton var vi bortbjudna på påskmiddag till min bror. Det blev en trevlig eftermiddag där med god mat och roliga människor.

Idag på påskdagen så har vi en lugn hemma dag.

Jag var en snabbis i förmiddags och hämtade några blomskott från en boende här i Stureby. Fick skott från blomman palettblad. Hoppas jag får rötter på dem så jag kan plantera dem sedan. Gick fort att hämta skotten för jag tog fram cykeln. Egentligt var det alldeles för kallt att cykla idag. Tog bars knappt fem minuter fram och tillbaka med cykeln. Men oj vad jag fick ont i rumpan. Är inte van vid cykelsadeln. Sedan blev jag helt slut. Förstår inte varför jag blir så snabbt trött för minsta lilla ansträngning? Men jag har mina aningar till varför och det handlar inte endast om kondisen.

Kan tillägga att jag fick migrän idag också som gör mig extra trött.

Upptäckte en annan sak också när jag cyklade och det var att jag kommer nog aldrig mer orka cykla till mammas grav på Skogskyrkogården igen. Det är mycket backar dit och jag klarar inte uppförsbackar. Nu var det som sagt alldeles för kallt att cykla idag vilket gjorde det nog extra jobbigt. Ska göra nytt försök att cykla igen när det blir varmare.

I morgon på annandag påsk blir det också en lugn hemma dag tror jag.

Nu måste jag stoppa i mig något.

Vi hörs. Glad påsk!

//Marie

 

Kommentera

