Medelhavsmuseet.


Förra veckan var jag på Medelhavsmuseet. Det var många år sedan sist som jag var där och de hade gjort om lite grann. Har nog inte varit där sedan jag var tonåring typ. Jag har aldrig gillat detta museum särskilt mycket men nu efter så många år gav jag det en ny chans. Är ju vuxen nu så jag tänkte att jag hade ändrat inställning till det. Kostar ju dessutom gratis att gå in så jag brände inga pengar på dyrt inträde. Men om jag ska vara ärlig vet jag inte riktigt om jag gillade det så mycket mer nu faktiskt. Det var iofs kul att se utställningen om Egypten. Var lite kul med utställningen i gravkammaren då de hade mumifierade djur. Det var främst katter, men även en massa fåglar, en get och fiskar där. Inte för att jag förstår poängen med att mumifiera fisk dårå men ändå. Men resten var sådär. Museet är ju väldigt litet. Jag köpte med mig ett fat av sten som jag blev helt kär i. Kände bara att detta fat skulle med mig hem. Köpte även med fyra stycket vykort. Första bilden är fatet. Fint va? Har fått höra att mönstret liknar planeten Jupiter.

Tog bara en timme att gå igenom allt. Så jag tog en sväng i Gallerian också efteråt. Tog mig en lättare lunch där. Sedan visste jag inte vad jag skulle hitta på mer så jag åkte hem. På vägen hem kom jag på att jag hade glömt att köpa allergimedicin till Jennie så jag åkte vidare till Högdalen och köpte den där.

    

  

   

 

 

  

På väg från apoteket I Högdalen så gick jag förbi en blomsteraffär som ligger alldeles bredvid ingången till tunnelbanan och där fick jag syn på helt underbart fina Pangseér som jag köpte med mig hem och satte i min lilla cykel med krukor i som jag köpte på Clas Ohlsson för ett tag sedan. Cykeln ska stå på balkongen sedan har jag tänkt. Har dragit mig från att köpa Pangseér ett tag för de jag sett har sett ganska ledsna ut eller så har det varit för stor förpackning med samma färg. men när jag inte var ute för att köpa blommorna så sprang jag på dem.

På tal om blommor så växer mina Solrosor för fullt. Har även fått Sticklingar från blomman Palettblad av en granne i mitt område där jag bor. Dessa har fått rötter så nu är det dags att plantera dem. på morgonen nere i källaren och hämtade upp krukor, men har tyvärr inte tillräckligt med blomjord hemma så jag måste vänta till Jennie kommer hem idag. Hon skulle köpa med sig mer blomjord. På bilderna nedan ser ni mina blommor och kryddor. Ni kan även se mina sticklingar av palettblad som står där framför kryddorna. Tar bild sedan då jag planterat dem och lägger upp.

Det var allt för denna gång.

//Marie

Kommentera

